دو تیم تروریستی منافقین شناسایی و دستگیر شدند

وزیر اطلاعات اعلام کرد: دو تیم تروریستی منافقان که به دنبال بمب‌گذاری در چند میدان شهر تهران بودند، با اجرای اقدامات گسترده اطلاعاتی، در عملیاتی غافلگیرانه به دست سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی و افراد اصلی آن قبل از هرگونه تحرکی دستگیر شدند. به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیر اطلاعات به تشریح تحرکات منافقین در کشور و اهداف آنها پرداخت. مصلحی درباره اینکه چرا بعد از ۹ سال، ‌منافقین به‌رغم شعارهایی که در خصوص کنار گذاشتن اقدام مسلحانه می‌دادند، مجددا به سمت اقدامات این چنینی رفته‌اند و چه اهدافی را دنبال می‌کنند؟ تصریح کرد: در آستانه سالگرد انتخابات و مقارن با ایام اعلام جنگ مسلحانه توسط منافقین در سال ۱۳۶۰، ‌این گروهک جنایتکار با هدف انتقام‌گیری از مردم، تیم‌های تروریستی خود را فعال نموده و به دنبال بمب‌گذاری در چند میدان شهر تهران بودند که با اقدامات گسترده اطلاعاتی، در عملیات غافلگیرانه سربازان گمنام امام زمان (عج) دو تیم تروریستی منافقین شناسایی و افراد اصلی آن قبل از هرگونه تحرکی دستگیر شدند.

ارتباط منافقین بمب‌گذار با انگلیس، فرانسه و سوئد

وزیر اطلاعات در ادامه در پاسخ به این سوال که درباره دو تیم دستگیر شده منافقین که قصد بمب گذاری و اقدامات ایذایی علیه مردم و نظام را داشتند، توضیحات بیشتری بدهید؟ گفت: سران این گروهک جنایتکار با به کارگیری برخی از عوامل داخلی خودفروخته که آموزش‌های لازم تروریستی را در مقر منافقین مستقر در عراق گذرانده و به داخل کشور اعزام شده بودند، با موج سواری از تحرکات و برنامه‌های احتمالی فتنه‌گران داخلی و با هدایت و ارتباط گیری مستمر با آنها از طریق حمایت کشورهای انگلیس و سوئد و فرانسه و بهره‌گیری از امکانات ارتباطی این کشورها، درصدد بودند تا در این ایام، در چند منطقه مهم و حساس شهر تهران علیه مردم بی گناه و با هدف ایجاد رعب و وحشت، اقدام به انفجار نموده و در مراحل بعدی با استفاده از فضای ایجاد شده، اماکن، خودروها و موتورسیکلت‌های متعلق به نیروی انتظامی را با استفاده از مواد تهیه شده به آتش بکشند، در زمان دستگیری این افراد، مقادیری مواد ساخت بمب (گوگرد، اکلیل، سرنج، بنزین، کوکتل مولوتف آماده و...) کشف شد.

وی ادامه داد: یکی از سرتیم‌های دستگیر شده در خوابگاه دانشگاه مستقر شده بود و از امکانات آنجا استفاده می‌کرد که ردیابی وی ممکن نباشد و در حین دستگیری از داخل خوابگاه کوکتل مولوتف آماده کشف شد. مصلحی در مورد نحوه ارتباط‌گیری با عوامل نفاق گفت: نحوه ارتباط نامبردگان با عناصر منافق مستقر در خارج کشور (انگلیس، فرانسه و سوئد) از طریق تلفن و ایمیل بوده است و موارد آموزش ساخت بمب را با چت انجام می‌دادند.

ارتباط دستگیر شدگان با منافقین عراق

وزیر اطلاعات در پاسخ به اینکه آیا افراد دستگیر شده سابقه همکاری با گروهک منافقین را داشته‌اند؟ گفت: برابر اطلاعات اولیه به دست آمده، یکی از سرتیم‌های دستگیر شده، پدر و دو عموی وی به دلیل همکاری و عضویت در گروهک منافقین در اوایل انقلاب معدوم شده‌اند و نامبرده نیز تا به حال دو مرتبه به قرارگاه منافقین مستقر در عراق مسافرت داشته و آموزش‌های لازم را دیده است. نفر اصلی تیم دوم نیز از سال گذشته ارتباط مستمر با عناصر منافق داشته و اقدامات زیادی در اغتشاشات بعد از انتخابات با هدایت منافقین داشته است.

تشکل‌های حقوق بشری تحت پوشش منافقین هستند

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت و فعالیت‌های گروهک تروریستی منافقین در داخل کشور گفت: بعد از اقدامات تروریستی عناصر منافقین در سال‌های ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۰ و حمله آمریکا و متحدانش در سال ۱۳۸۲ به عراق، این گروهک با تغییر رویکرد خود به دنبال زنده نگه داشتن تشکیلات خود در عراق و احیای آن در داخل کشور برآمد، به همین منظور ستاد داخله منافقین از سال ۱۳۸۳ راه‌اندازی تشکل‌هایی با پوشش‌های فریبکارانه‌ای مانند دفاع از حقوق بشر، حقوق شهر‌وندی، دفاع از زندانیان سیاسی را در دستور کار عوامل خود در داخل قرار داده ‌است، همچنین رسانه‌هایی مانند آژانس خبری ایران خبر، خبرگزاری هما نیز در این راستا تاسیس شد.