بهره برداری از طرح تولید صنعتی بیوایمپلنت‌های پوششی و چشمی

طرح تولید صنعتی بیوایمپلنت‌های پوششی و چشمی‌برای اولین‌بار در جهان با حضور رییس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ بیوایمپلنت معادل پانسمان بیولوژیک است که با شرایط مورد پذیرش بدن انسان همسان و در صورت پیوند به بخش‌های مختلف توسط بدن پذیرفته می‌شود. بیوایمپلنت‌ها ۴۵ نوع مختلف دارند که دانش فنی تولید نمونه‌های استخوانی و قلبی ـ عروقی آنها در سال‌های گذشته از جانب محققان‌، پژوهشگران و صنعتگران کشور به دست آمده و تجاری‌سازی نیز شده است.

در مراسم دیروز در حضور محمود احمدی‌نژاد از طرح تولید صنعتی این محصول بهره‌برداری شد و رییس جمهور از نزدیک با مراحل ساخت آن آشنا شد. خط تولید صنعتی بیوایمپلنت‌های پوششی و چشمی‌ در شرکت بین‌المللی نسوج و بافت زنده ساخت‌، در شهرک شمس‌آباد قم قرار دارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دانش فنی تولید بیوایمپلنت‌ها در اختیار آمریکایی‌ها قرار داشت، اما در عین حال تلاش آمریکایی‌ها برای تولید صنعتی بیوایمپلنت‌های چشمی‌در دو مرکز تحقیقاتی آنها با شکست مواجه شده بود اما متخصصان کشورمان توانستند این محصول حاصل از فناوری پیشرفته را به تولید صنعتی برسانند.

رییس‌جمهور در مراسم افتتاح طرح تولید انبوه بیوایمپلنت‌های پوششی و چشمی از دستیابی ایران به این دانش به عنوان دستاورد بزرگ متخصصان و صنعتگران ایرانی یاد کرد و از آنان خواست در مسیر تعیین مرزهای علم حرکت کنند.

به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه تولید صنعتی ایمپلنت‌های پوششی و چشمی برای اولین‌بار در دنیا در کشورمان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: امروز متخصصان ایرانی به دستاوردی دست یافته‌اند که در مرز دانش است و امروز متخصصان ایرانی هستند که مرزهای دانش را تعیین کرده‌اند.

وی اضافه کرد: صدها سال پیش نیز ایرانیان با نوآوری، درهای جدید و متعالی را در برابر بشریت گشودند و موضوعات مراکز علمی را ایرانیان تعیین می‌کردند و امروز نیز باید در همان جهت حرکت کنیم.

رییس‌جمهوری ضمن دعوت از اساتید و پژوهشگران ایرانی برای تلاش در جهت بهره‌گیری از علم در خدمت سلامت و ارتقای شرایط زندگی انسان، افزود: تلاش‌های شما نشان داد که می‌شود و این در حالی بود که چند دهه القا کرده بودند که نمی‌شود و نمی‌توانید. احمدی‌نژاد با بیان اینکه اقتصاد، سیاست و دیپلماسی همگی باید در خدمت انسان و انسانیت باشند، تصریح کرد: بین انسان اقتصادی و اقتصاد انسانی از زمین تا آسمان فاصله است. رییس‌جمهوری ادامه داد: خدا را سپاسگزاریم که در ایران عزیز علم مفید و کارآمد و علم در خدمت انسان در حال شکوفایی است و نگاه انسانی در حوزه علمی و فناوری این سرزمین ساکن است و آنچه که ما را شکوفا و ماندگار می‌کند، همین است.

احمدی‌نژاد در ادامه گفت: امروز خودباوری عظیم و اعتماد به نفس در کشور ما به وجود آمده است. احمدی‌نژاد همچنین از تلاش‌های وزرای صنایع و معادن و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه پیوند دانش و صنعت تقدیر کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته حلقه مفقوده دانش و فناوری و تبدیل آن به کالاهای مورد نیاز مردم پر شده است و آینده از آن ملت ایران و همه ملت‌ها است.