NGOها در ارتباطات برون مرزی خود دقت کنند

معاون امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور گفت: سازمان‌های مردم نهاد به هیچ عنوان نباید فعالیت سیاسی داشته باشند، می‌توانند در جلسات خصوصی به سازمان‌های دولتی انتقاد هم بکنند؛ ولی اینکه در رسانه‌ها دولت را تضعیف کنند کار درستی نیست. به گزارش مهر، علیرضا افشار دیروز در اولین جلسه هم اندیشی سازمان‌های مردم نهاد در وزارت کشور با اشاره به اینکه اردوهای جهادی و بسیج سازندگی بزرگ‌ترین تشکل مردمی محسوب می‌شوند، گفت: وزارت کشور تنها بر تشکل‌های مردم نهادی که بر اساس قوانین از سازمان‌های تخصصی (سازمان بهزیستی، سازمان ملی جوانان و...) و وزارت کشور مجوز می‌گیرند، نظارت دارد.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از نکاتی که سازمان‌های مردم نهاد باید به آن توجه کنند این است که در ارتباطات برون مرزی خود نهایت دقت را به عمل آورند تا در دام دشمنان گرفتار نشوند.

هیچ‌یک از تشکل‌های مردم نهاد در جریان حوادث انتخابات حضور نداشتند

معاون امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور افزود: بر اساس آخرین اطلاعات از وزارت کشور و نیروی انتظامی خوشبختانه هیچ یک از NGOهای کشور در جریان حوادث بعد از انتخابات در داخل و خارج از کشور حضور نداشته‌اند. وی افزود: دشمن سال گذشته، در کودتای رنگین و اتفاقات و وقایع پس از انتخابات تلاش زیادی کرد تا تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد را به سوی خود جذب و برای رسیدن به اهداف مورد نظر از آنها بهره‌برداری سیاسی کند؛ ولی در این خصوص به موفقیت دست پیدا نکرد. افشار گفت: این نکته امیدوار کننده‌ای بود که تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد دست دشمن را رد کردند و وارد عرصه مسائل سیاسی کشور نشدند. وی خطاب به مسوولان سازمان‌ها و نهادهای دولتی گفت: بهتر است که اعضای هیات دولت و مسوولان سازمان‌های دولتی در سفرهای خارج از کشور تعدادی از NGOهای تخصصی سازمان خود را همراه خود ببرند تا NGOها با همتایان خود در سایر کشورها آشنا شوند.