شمارش معکوس هدفمندی یارانه‌ها در کشور آغاز شد

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور در هرمزگان از آغاز مراحل واریز نقدی یارانه‌ها در هرمزگان و هشت استان دیگر به حساب سرپرستان خانوار خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، لطف‌الله فروزنده دهکردی، با بیان اینکه تمام تمهیدات در قالب بسته‌های مختلف اندیشده است، اظهار کرد: شمارش معکوس هدفمندی یارانه‌ها در کشور آغاز شده و مراحل واریزهای نقدی در ۹ استان کشور از جمله هرمزگان در حال انجام است. وی ادامه داد: دولت بر اجرای این طرح بزرگ ملی مصمم است و عزم خود را جزم کرده تا از تمام ظرفیت‌های موجود برای اجرای مطلوب این طرح بزرگ ملی استفاده کند. معاون رییس‌جمهور تصریح کرد: برخی چنین القا می‌کنند که قرار است در این طرح دولت یارانه‌ها را حذف کند در صورتی‌ که چنین امری صحت ندارد و تنها یارانه‌ها هدفمند می‌شوند. به گفته فروزنده، هدفمندی یارانه‌ها به عنوان یک شاخصه مهم اقتصادی دقیقا در راستای عدالت محوری هدفگذاری شده است؛ چراکه شایسته نیست فردی با دارابودن چهار خودرو به همان میزان از یارانه استفاده کند که یک فرد بدون خودرو از یارانه‌ها بهره‌مند است.

این مقام مسوول با اشاره به هجمه گسترده و هدفمند علیه این طرح بزرگ ملی، خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده، مستند و مستدل، بیش از ۲۳۰ سایت و بنگاه خبری در برابر اجرای این طرح ایستاده‌اند که در کنار آن نیز عوامل ضدانقلاب، رانت‌خواران، جریان فتنه و همچنین استکبار جهانی بر طبل ناکارآمدی این طرح می‌کوبند. معاون رییس‌جمهور تصریح کرد: اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها به اذعان تمام کارشناسان و اهل فن یک جراحی بزرگ اقتصادی است که برای نجات اقتصاد کشور لازم‌الاجرا است.

فروزنده همچنین گفت: اگر چه زمزمه اجرای این طرح به بیش از دو دهه برمی‌گردد، اما جرات و شهامت اجرای آن را دولت نهم با همکاری مجلس پیدا کرد و از فضاسازی‌‌های کاذب هراسی به خود راه نداد. وی در پایان تاکید کرد: تمام مدیران موظف هستند با اطلاع رسانی صحیح و تشریح دقیق طرح، در تنویر افکار عمومی بکوشند و اجازه ندهند عده‌ای بدخواه در مقابل این طرح ایستاده و به منافع کلان ملت آسیب بزنند.