رییس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان گفت: با هدف نهادینه کردن فرهنگ و تفکر بسیجی در سنین پایین موفق شدیم بیش از ۶ هزار واحد مقاومت بسیج دانش‌آموزی را در مدارس ابتدایی ایجاد کنیم. سردار محمد صالح جوکار در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری فارس در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات ‌به آمار جامعه دانش‌آموزان بسیجی اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز بسیجی در مقاطع ابتدایی، راهنمایی‌ و دبیرستان حضور دارند. وی درباره پایگاه‌های بسیج دانش‌آموزی در مدارس ابتدایی گفت: پیش از این در دوره‌ ابتدایی پایگاه‌های مقاومت بسیج دانش‌آموزی نداشتیم البته بر اساس قانون تشکیل و توسعه بسیج دانش‌آموزی، این کار باید انجام می‌شده است، اما زیرساخت‌های آن تاکنون فراهم نبود.

سردار جوکار ادامه داد: از سال گذشته در این زمینه وارد عمل شدیم که بر این اساس به دنبال نهادینه کردن فرهنگ و تفکر بسیجی در سنین پایین‌تر هستیم.

رییس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان افزود: بر این اساس موفق شده‌ایم که بیش از ۶ هزار واحد مقاومت بسیج دانش‌آموزی در مدارس ابتدایی ایجاد کنیم و پس از این نیز تا پایان برنامه پنجم توسعه در تمام دبستان‌های کشور این پایگاه‌ها ایجاد خواهند شد.