درپی انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران ۱۸نماینده تهران در مجلس، در تذکری کتبی به وزیر بهداشت بر ضرورت تجدید نظر در این تصمیم که آن را غیر کارشناسی خوانده‌اند، تاکید کردند. به گزارش دنیای اقتصاد، این نمایندگان در متن تذکر خود به مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت بر ضرورت تجدیدنظر در تصمیم غیرکارشناسی و نادرست انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران و اجتناب از توزیع ماموریت وامکانات آن با بیش از سه دهه قدمت بین دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهیدبهشتی تاکید کردند.

حسین فدایی، علیرضا مرندی، حسین نجابت، مهدی کوچک زاده، بیژن نوباوه‌وطن، علیرضا محجوب، زهره الهیان، فاطمه رهبر، پرویز سروری، طیبه صفایی، علیرضا زارعی، الیاس نادران، اسماعیل کوثری، اسدالله بادامچیان، علیرضا زاکانی، علی مطهری، علی عباسپور تهرانی فرد و احمد توکلی نمایندگانی هستند که این تذکر را به وزیر بهداشت و درمان داده اند.کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز به‌دنبال این تصمیم در وزارت بهداشت، از وزیر بهداشت دعوت کرده است تا روز سه شنبه با حضور در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص چگونگی این تصمیم توضیحات وزیر را بشنود.

عباسپور: انحلال، خلاف قانون بود

در همین حال، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: تاسیس یا انحلال یک دانشگاه و حتی یک رشته باید با مصوبه شورای گسترش وزارتخانه مربوطه صورت گیرد و انحلال به این شکل برای یک دانشگاه خلاف قانون است.

علی عباسپور تهرانی فرد در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر تاکید کرد: ما با این حرکت در شرایط فعلی مخالف هستیم، مگر دلیل قانع‌کننده‌ای از سوی وزیر بهداشت در این باره ارائه شود.