استخدام قطعی 23 هزار پرستار پس از آزمون رسمی

وزیر بهداشت با اشاره به ابلاغ مجوز استخدام نیرو برای اجرای قانون ارتقای بهره‌وری از سوی معاونت سرمایه انسانی ریاست جمهوری، گفت: ۲۳ هزار پرستار پس از آزمون رسمی می‌شوند. به گزارش ایسنا، مرضیه وحید دستجردی اظهار کرد: طبق قانون «ارتقای بهره‌وری نیروهای بالینی نظام سلامت» ساعت کار پرستاران تقلیل می‌یابد. به این ترتیب بر اساس سنوات و نوع کار پرستاران، حداکثر تا ۸ ساعت در هفته از ساعات کاری آنها کسر می‌شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: همچنین بر اساس قانون «ارتقای بهره‌وری» کار در روزهای تعطیل و ساعات کاری نامتعارف ۵/۱ برابر محاسبه خواهد شد. بنابراین با اجرای این قانون پرستاران سرحال‌تر شده و با روحیه بهتری به ارائه خدمات می‌پردازند.

دستجردی ابلاغ مجوز استخدام پرستاران را اقدامی بی‌همتا در طول تاریخ پرستاری عنوان کرد و افزود: استخدام ۲۳ هزار پرستار سالانه ۲۳۰ میلیارد تومان بار مالی برای دولت به دنبال دارد. از آنجا که این موضوع باید در برنامه پنجم توسعه دیده می‌شد، مقداری این روند به طول انجامید.

وزیر بهداشت ضمن تشکر از مجلس شورای اسلامی برای لحاظ مجوز استخدام پرستاران در برنامه پنجم توسعه، گفت: مقام معظم رهبری و ریاست جمهور بر امور پرستاران تاکید ویژه‌ای دارند. معاونت سرمایه انسانی ریاست جمهوری نیز در این زمینه کار بسیار مهم و جدی را انجام داد. بر این اساس به همین زودی شاهد استخدام پرستاران خواهیم بود.