جریانی انحرافی و ضد روحانیت درپی تضعیف قوه قضائیه است

اخطار می‌کنیم، دست از فساد بردارید

اعدام و قصاص درجایی که ثابت شد باید اجرا شود رییس قوه قضائیه در دومین سخنرانی خود طی دو روز گذشته از هجمه‌ها علیه قوه قضائیه انتقاد کرد و درباره جریانی ضد روحانی برای تضعیف دستگاه قضا هشدار داد. به گزارش ایسنا، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسوولان عالی قضایی، مبارزه با مفاسد اقتصادی، بریدن دست کارچاق‌کن‌ها ، مقابله با اشرار و مقابله با قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر را بسیار موثر دانست و گفت: البته ما تبلیغات چندانی نداریم و شاید این اقدامات بروز و ظهور چندانی نداشته، اما این یک واقعیت است و آنهایی که دست‌اندرکار این جریانات هستند می‌دانند که چه تلاش‌هایی صورت گرفته است؛ فی‌المثل نیروی انتظامی خوب می‌داند که آیا زحماتی که در دوره‌های قبل می‌کشید بهتر اجابت شده یا در این دوره بهتر اجابت می‌شود.

آیت‌الله آملی لاریجانی با تقدیر از زحمات دادستانی کل کشور تاکید کرد: دادستان کل و دیوان عالی کشور با این مسائل قاطعانه برخورد کردند وحتی دیوان عالی که گاهی به بی‌عملی متهم می‌شود در تایید قصاص‌ها و اعدام‌ها بسیار خوب عمل کرده است. ما البته هیچ علاقه‌ای به اعدام و قصاص نداریم، ولی اعدام و قصاص در جایی که ثابت شد باید اجرا بشود و اگر اولیای دم پافشاری دارند بر اجرای قصاص، وجهی برای تاخیرش نیست.

وی برخورد با واسطه‌گران و کارچاق‌کن‌ها را نیز موثر دانست و گفت: در قطع کردن ایادی دخالت‌کننده در دستگاه قضا در این مدت کوتاه این دستگاه بسیار موفق بوده است و ما کسانی را ردیابی کردیم که کارشان فقط واسطه‌گری بوده و بحمدالله آرام آرام این افراد شناسایی و با آنها برخورد قاطع می‌شود و ما از تقلای عده‌ای برای رها ساختن همین واسطه‌ها می‌فهمیم که اینها چه مقدار در این دستگاه برای خودشان ریشه دوانیده بودند. رییس دستگاه قضا افزود: در مقابله با مفاسداقتصادی نیز قوه قضائیه کارنامه بسیار روشنی دارد و ما در همین مدت کوتاه با پرونده‌هایی برخورد کردیم که به برخی اهرم‌های فشار و قدرت رسیده بودند و تلاش بسیاری برای پوشاندن این قضایا کردند اما بحمدالله قوه قضائیه ایستادگی و برخورد قاطعی کرده است.

آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه جریانی انحرافی و ضد روحانیت در پی تضعیف قوه‌قضائیه است، تاکید کرد: متاسفانه عجیب است که هر بار دستگاه قضایی اعلام می‌کند برخورد قاطعی با مفسدین خواهد داشت، جریانی علیه قوه قضائیه راه می‌اندازند و در چند نوبت مختلف این مساله بروز کرده و من ردپای جریان انحرافی را در پس این حملات و هجمات علیه قوه قضائیه می‌بینم.

وی تصریح کرد: به گمان بنده، حمایت‌ها، تشویق‌ها و تقدیرهایی هم که می‌شود این معما را تا حد زیادی حل می‌کند. متاسفانه این جریان انحرافی که هم در اعتقادات و هم در عمل فاسد است و به شدت نیز ضد روحانیت است و به شدت تبلیغ دوری از روحانیت را می‌کند در پس این جریانات است و این چیزی نیست که از دیدگاه اهل نظر دور باشد و اهل نظر می‌دانند که این جریان حتی نسبت به ولی فقیه زمان هم با زبان‌های مختلف مطالبی را می‌گویند و به شدت قوم‌گرایی را ترویج می‌کنند و تعصبی را که باید معطوف به اسلام و مسلمین باشد به قومیت می‌برند و کاری که رژیم فاسد پهلوی نمی‌توانست بکند اینها اصرار بر انجامش دارند و در عمل هم بسیار فاسدند.

رییس قوه قضائیه تاکید کرد: ما ردپای فساد اینها را خیلی جاها دیده‌ایم و این عده گمان نکنند که همچون «کبک» سرشان را زیر برف می‌کنند و کسی آنان را نمی‌بیند. باید بدانند که افعال‌شان در منظر دیگران هست و این‌طور نیست که اگر افرادی را به وسط میدان بکشند خودشان پنهان می‌مانند.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: یکی از خصایص این جریان فاسد این است که هر وقت درکشور مساله‌ای ولو کوچک پیش بیاید فورا از آن موجی می‌سازند و بر آن موج سوار می‌شوند و متاسفانه خیال می‌کنند که خودشان پنهانند. آنها خیال می‌کنند که می‌توانند با این حرکات مذبوحانه باقی بمانند. اگر یزید با فسادش ماند، این جریان انحرافی هم باقی می‌ماند؛ چرا که هیچ گاه مخالفت با مظاهر دینی، با روحانیت، با مراجع و مخالفت با جریان حق هیچ وقت باقی نمی‌ماند و ما به این گروه فاسد اخطار می‌کنیم که دست از فساد بردارند و بدانند که ریشه‌های فساد مالی و غیرمالی اینها را ردیابی کرده‌ایم ودستگاه‌های نظارتی در حال پیگیری هستند.