تقدیر آیت‌الله سبحانی از اردوغان

حضور شما در عزاداری امام حسین(ع) مهم و اثر گذار است

آیت‌الله‌العظمی سبحانی ‌در پیامی خطاب به «رجب طیب اردوغان»، با تقدیر از شرکت نخست وزیر ترکیه در مراسم عزاداری سیدالشهدا‌(ع)، آن را نشانه حمایت از اهداف حسین‌بن‌علی‌(ع)؛ یعنی ظلم ستیزی و عدالت‌خواهی که جامعه بشری بدان نیازمند است، دانست.

به گزارش ایسنا، متن پیام این مرجع تقلید به این شرح است: بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

حضور انور جناب آقای رجب طیب اردوغان، نخست وزیر محترم کشور ترکیه؛ با اهدای سلام و عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت سرور شهیدان، اباعبدالله‌الحسین‌(ع) و درخواست موفقیت فزاینده از باری تعالی برای پیشبرد اهداف مقدس آن عزیز!

قرآن و عترت دو یادگار گران‌بهایی است که رسول خدا‌(ص) از خود بر جای نهاده است و هر دو چراغ فروزانی هستند که راه را برای مسلمانان در تمام عرصه‌ها و قلمروها روشن می‌سازند و تکریم هر دو و بهره‌گیری از آنها دو رشته محکمی هستند که می‌توانند در جامعه اسلامی، وحدت آفرین باشند، زیرا همه فرق اسلامی، در عین اختلاف در برخی از مسائل، در این دو یادگار وحدت نظر دارند قرآن مجید امت متفرق را بسان کسی می‌داند که در میان چاهی مهلک افتاده است. آن گاه برای نجات او دستور می‌دهد که به ریسمان محکم الهی چنگ بزند تا از آنجا برون آید. چنان که می‌فرماید: (واعتصموا بحبل‌الله جمعیا و لا تفرقوا).

بنابراین بهترین راه برای وحدت یک میلیارد و اندی مسلمان در برابر ابر قدرت‌های متجاوز پایبندی به این دو یادگار است که مایه وحدت و یگانگی همه آنها است. شرکت آن شخصیت گرامی در مراسم عزاداری سال جاری در کشور خویش بسیار مهم و اثر‌گذار است از یک طرف، دعوت به تکریم عترت و پیروی از این خانواده است، از نظر دیگر حمایت از اهداف حسین‌بن‌علی‌(ع) است که در راس آنها ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی است که امروز جامعه بشری بدان نیاز مبرم دارد و شعار حسین‌بن‌علی‌(ع) و حسینیان پیوسته این بوده که: «هیهات منا الذله».

دولت حضرت عالی در این مدتی که بر سر کار آمده و فعالیت‌های اصلاحی خود را آغاز کرده به خوبی نشان داده است که به مسائل بین‌المللی و اسلامی و رفع تبعیض‌ها کاملا توجه دارد و می‌تواند نقشی کلیدی در این زمینه‌ها ایفا کند.

ما موفقیت روزافزون جنابعالی و همه همکارانتان را در پرتو پیروی از تعالیم عالی اسلام از خداوند متعال خواهانیم و امیدواریم که دولت و ملت ترکیه همراه با دیگر کشورهای اسلامی، در تمام عرصه‌ها موفق و کامیاب و سرافراز باشند.