احمدی‌نژاد: کافی بودن دو فرزند در خانواده، فرمول انقراض یک ملت است

رییس‌جمهور برخی اظهارات مبنی بر کافی بودن دو فرزند در خانواده را فرمول انقراض یک ملت دانست و گفت: بسیاری از نخبگان و اندیشمندان از خانواده‌های پرجمعیت هستند و تعداد فرزند زیاد و مواجهه آنها با هم موجب رشد استعداد آنها می‌شود. به گزارش ایسنا احمدی‌نژاد در جریان سفر استانی به البرز و در جمع مدیران، فرهیختگان و منتخبین این استان گفت: این بحث دو بچه کافیست؛ یعنی انقراض نسل. وقتی که ۷۰ سال بگذرد میزان جمعیت پایین می‌آید و این فرمول یعنی انقراض یک ملت نه بقای یک ملت.

رییس‌جمهور ادامه داد: در ارتباط با این شعار فلسفه بیان کردند که ما به تربیت بیش از دو بچه نمی‌توانیم برسیم، فقر می‌آید؛ ولی این مسائل و این استدلال‌هایی که بیان می‌کنند، ظاهر قضیه است. باطن قضیه این است که نگاه مادی به انسان بر مبنای ارزش‌های اومانیستی و لیبرالیستی است که در آن اصالت انسان؛ یعنی اصالت تمایلات فردی انسان و این نگاه استعماری است.

وی ادامه داد: آنها آمدند و لذت فردی را اصل کردند و جمعیت آنها منفی شد و ۷۰ سال دیگر بدون اینکه اتفاقی بیفتد، ترکیب جمعیت آنها عوض می‌شود. آنها ترس برشان داشت و آمدند و به عنوان دستورالعمل مترقی به ما گفتند که بچه‌دار نشوید. اگر بیش از دو بچه بیاورید بیچاره می‌شوید. فقر می‌آورد. این استدلال‌ها استدلال‌های باطل است.

تعداد بچه‌های زیاد در خانواده موجب رشد نخبگی فرزند می‌شود

وی با بیان اینکه بسیاری از نخبگان و اندیشمندان ما در خانواده‌های پرجمعیت بزرگ شده‌اند، گفت: تعداد بچه‌های زیاد در خانواده موجب رشد نخبگی فرزند می‌شود، مثلا چند تا بچه با هم کلنجار می‌روند و این کلنجار رفتن باعث رشد استعدادهای آنها می‌شود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه، اینکه می‌گویند فرزند زیاد را نمی‌شود تربیت کرد، حرف درستی نیست، گفت: تربیت فرزندان ماموریت پدر و مادر و وظیفه آنها است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه امروز در دنیا یکی از فاکتورهای اصلی ثروت ملی است، ادامه داد: روزی را خدا می‌رساند و خداوند می‌گوید بچه‌ها را از ترس فقر نکشید، ما روزی می‌دهیم. این فرهنگ ماست؛ ولی فرهنگ مادی چیز دیگری می‌گوید.

وی همچنین تصریح کرد: البته نمی‌گویم که خانواده‌ها پنج - شش تا بچه و فرزند داشته باشند؛ اما می‌گویم وقتی صحبت از الگوی اسلامی - ایرانی می‌شود، باید تمام جنبه‌های ما را تحت تاثیر قرار دهد. احمدی‌نژاد با بیان این‌که ما باید بر اساس الگوی اسلامی - ایرانی حرکت کنیم و برنامه‌ریزی‌هایمان در این راستا باشد، گفت: ما باید ریل حرکت را عوض کنیم، الگوی اسلامی - ایرانی یعنی این‌که ما ریل حرکت را عوض کنیم و این ریل در حال حاضر به سمت بیابان است. باید ریل در جای درست خود قرار گیرد.

برای رای کسب کردن یک شعار می‌دهند؛ ولی وقتی روی کار می‌آیند، عکس آن عمل می‌کنند

وی با اشاره به اینکه الگوی ایرانی - اسلامی یعنی این‌که افق نگاه ما ارزشی، الهی و مکتبی باشد در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار داشت: ما نمی‌خواهیم مانند کشورهای غربی باشیم و اگر در ایران یک رفراندوم در بین مردم برگزار کنیم و از مردم بپرسیم که آیا می‌خواهید در آینده مانند کشورهای غربی باشید، بالای ۹۹/۹۹ درصد مردم می‌گویند خیر. چون آنها در همه چیز به بن‌بست رسیده‌اند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: در نظام مادی و لیبرال دموکراسی غرب اولین حقیقتی که له شد، انسان و شخصیت انسان است. آنها برای به‌دست آوردن رای به دغل‌کاری روی می‌آورند. برای رای کسب کردن یک شعار می‌دهند؛ ولی وقتی روی کار می‌آیند، عکس آن عمل می‌کنند.

قیمت نهایی کالای تولید شده صنعتی در کشور ما بالاست

رییس‌جمهور با بیان اینکه قیمت نهایی کالای تولید شده صنعتی در کشور ما بالا است، گفت: کالاهایی که وارد کشور می‌شوند، با آنکه گمرکی و مالیات از آن گرفته می‌شود، ارزان‌تر است و کالاهای تولید شده در داخل ما بعضا توان رقابت با کالای را وارداتی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از علل آن این است که ما در ساختن کالاها از روش‌های بومی و ایرانی استفاده نکرده‌ایم.