پاسخ مشایی به اتهام زنی نادران به مقامات دولتی

خبرگزاری فارس نوشت: یک روز پس از اعتراض رییس‌جمهور به اتهام زدن علیه مسوولان در صدا وسیما، اسفندیار رحیم‌مشایی هم واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاری فارس، اسفندیار رحیم مشایی با بیان اینکه ابتدا رحیمی از نادران شکایت کرده است گفت که دستگاه قضایی نیز باید اول به اتهامات نادران رسیدگی کند. مشایی در پاسخ به این سوال که آیا شما موافق هستید که بعد از رسیدگی به آنچه می‌گویید تخلف آقای نادران، دادگاه به اتهامات مطرح در خصوص مفاسد اقتصادی آقای رحیمی رسیدگی کند، گفت: آقای نادران چه شکایتی از آقای رحیمی دارد؟ وی به این سوال که آقای رحیمی در مقابل قانون تن خواهد داد و شما آن را خواهید پذیرفت؟ گفت: این چه سوال بدی است که شما می‌کنید؛ آقای نادران باید در موضوعی که تخلفش روشن است، پاسخگو باشد. صدا و سیما آقای نادران را دعوت می‌کند، آنتن رسانه ملی را در اختیارش قرار می‌دهد تا به راحتی به شخصیت‌ها آن هم به آقای رحیمی که تمام وقتش صرف خدمت به کشور می‌شود، اتهام بزند. رییس‌دفتر رییس‌جمهور در پاسخ به این سوال که آیا شما نمی‌دانید که آقای نادران به اتهام مفاسد اقتصادی از آقای رحیمی شکایت کرده است، گفت: الان پرونده آقای نادران مطرح است؛ الان نوبت کیست؟ آقای نادران یا آقای رحیمی؟ چه کسی زودتر شکایت کرده است؟

اسفندیار رحیم‌مشایی رییس دفتر رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره اظهارات مسوولان دستگاه قضایی درباره اتهامات رحیمی، اظهار داشت: پاسخ دولت به این هجمه‌ها علیه دولت کاملا روشن است. وی افزود: ما مشاهده می‌کنیم که رییس قوه قضائیه می‌گوید قبل از اینکه به اتهامات کسی رسیدگی شود، نباید به او اتهام زد و او را متخلف صدا کرد و این اظهاراتی که علیه آقای رحیمی در برنامه زنده تلویزیونی مطرح شده، غیرقانونی است.

رییس کارگروه فرهنگی دولت با بیان اینکه اتهام به افراد قبل از اینکه در دادگاه ثابت شود، خلاف قانون است، تصریح کرد: بعضا این تخلف، از سوی مسوولان دستگاه قضایی و برخی اوقات از سوی کسانی که صدا و سیما تریبون در اختیار آنها قرار می‌دهد، صورت می‌گیرد. مشایی با بیان اینکه آنتن و زمان سیما حق ملت است، گفت: نسبت به عملکرد صدا و سیما ابراز تعجب می‌کنم که چنین فرصت‌هایی را در اختیار کسانی قرار می‌دهد که پرونده روشنی دارند و متخلف هستند. وی در پاسخ به این سوال که تخلف این فرد که در رسانه ملی علیه آقای رحیمی سخن گفته، چیست؟ تصریح کرد: آقای رحیمی از این فرد به خاطر اتهام‌زنی شکایت کرده است، اما متاسفانه صدا و سیما فردی را به رسانه ملی‌ می‌آورد که پرونده او در دادگاه مطرح است.