رییس‌جمهور: وقتی می‌گوییم «ملت ایران»، برخی ناراحت می‌شوند

رییس‌جمهور در دیدار با تعدادی از خیرین مدرسه‌ساز گفت: ما وقتی می‌گوییم ملت ایران برخی ناراحت می‌شوند یک آقایی مقاله‌ای نوشته بود و گفته بود چرا شما دائم می‌گویید ایران ایران. می‌خواهید بگوییم انگلستان. ما ایران عزیز را دوست داریم ایران را نه به خاطر نژاد و خاک بلکه به خاطر فرهنگ، ‌انسانیت، تمدن، توحید، عدالت و پاکی آن دوست داریم. به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در این دیدار با بیان این‌که دولت چندین برنامه را در دستور کار دارد به افزایش ظرفیت تولید سیمان و فولاد در کشور اشاره کرد و گفت: زمینه برای جهش آماده است و امسال نسبت به سال گذشته فعالیت‌های عمرانی ان‌شاءالله دو برابر خواهد شد و امیدواریم ظرف دو سه سال بتوانیم این کار را جمع و جور کنیم.

وی به عزم دولت در راستای افزایش و کمک به تولید کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در راستای کمک به تحقق این موضوع صندوق توسعه ملی نیز به زودی راه‌اندازی می‌شود و ما باید به نقطه‌ای برسیم که کالای ایرانی با مارک ایرانی و با کیفیت خوب به فروش برسد و در بازارهای جهانی مورد استقبال قرار بگیرد و این شدنی است.

احمدی‌نژاد با اشاره به افزایش صادرات غیرنفتی در کشور و تلاش دولت برای افزایش گفت: برنامه دیگر دولت در این راستا بحث مسکن است. وی با اشاره به امکانات کشور و این‌که می‌شود مشکل مسکن را با برنامه‌ریزی مناسب و رفع اشکالات حل کرد خطاب به خیرین مدرسه‌ساز گفت: شما بعد از مدرسه‌سازی بروید سراغ مسکن.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که اگر نگاهمان به مدیریت کشور و نعمت‌هایی که خداوند داده تغییر کند اساس زندگی متحول می‌شود، ادامه داد: ما کشور ثروتمندی هستیم و فقیر نیستیم و باید از این امکانات به نحو احسن استفاده کنیم.

وی خطاب به خیرین مدرسه‌ساز گفت: خودتان را برای جهش‌های بزرگ آماده کنید به فضل الهی ما باید به قله‌ پیشرفت برسیم و این خود بزرگ‌بینی یا ناسیونالیسم نیست این یادآوری یک ماموریت بزرگ الهی است برای این‌که بساط ظالمانه‌ای که وجود دارد از بین برود باید یک الگوی عادلانه به دنیا معرفی شود و این ماموریت بزرگ ملت ایران است.