رییس‌جمهور در حسینیه میشداغ خوزستان با بیان اینکه انقلاب و کشور ما صاحب دارد تاکید کرد: خداوند ملت ما را بدون پشتوانه در مقابل جبهه استکبار رها نکرده است. به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد صبح روز یکشنبه، پس از مراسم زیارت عاشورا، در حسینیه میشداغ استان خوزستان در جمع اعضای کاروان‌های راهیان نور با گرامیداشت ۱۲ فروردین سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی گفت: ملت ایران با حضوری حماسی- الهی و آگاهانه تصمیمی گرفت که با آن مسیر حرکت بشریت را تغییر داد و آینده روشنی را برای ایران و همه دنیا رقم زد. وی حضور در مناطق هشت سال دفاع مقدس را زنده‌کننده خاطرات صحنه‌های پرشور و پرافتخار تقابل جبهه توحید و طاغوت دانست و افزود: خودخواهان و مستکبران در طول تاریخ به هر جنایتی دست زده و می‌زنند؛ اما انسان‌های موحد و عدالت طلب به اصول اخلاقی پایبند هستند.

رییس‌جمهور شهادت‌طلبی را بهترین راه و رسم زندگی دانست و افزود: بعضی‌ها خیال می‌کنند ما شهدا را از دست داده‌ایم اما این اشتباه است و آنهایی که در مسیر شهدا حرکت نمی‌کنند، از دست رفته‌اند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه شهادت کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به قله کمال و سعادت است، تصریح کرد: اگر ملتی بتواند در دامان خود صدها هزار انسان به قله رسیده را تربیت کند، این ملت شکست‌ناپذیر است. شهادت‌طلبی یک سلاح شکست‌ناپذیر است که هیچ چیز نمی‌تواند بر آن غلبه کند. در تابستان امسال دیدید که رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی در مقابل جوانان مومن حزب‌ا... شکست خورد.

وی افزود: کسی که آماده شهادت در راه آرمان‌ها است همیشه پیروز است و شکست در این راه معنا ندارد.

رییس‌جمهور با تشکر از دست‌اندرکاران کاروان‌های راهیان نور که تلاش دارند تا راه و رسم شهادت زنده بماند، اظهار داشت: کاروان‌های راهیان نور درست آمده‌اند، راه همین جاست و امروز اگر پیروزی، عزت و سعادت می‌خواهیم راه همین است.

احمدی‌نژاد گفت: خدا ما را بدون پشتوانه در مقابل جبهه استکبار رها نکرده است؛ انقلاب و کشور ما صاحب دارد و خداوند امام زمان (عج) را یاور ما قرار داده است. وی از حاضران در این مراسم خواست تا روحیه معنوی را تقویت کنند تا آن امام عزیز دست ملت ایران را بگیرد.

رییس‌جمهور همچنین روز شنبه در پادگان دوکوهه با اشاره به اینکه نظامیان انگلیسی وارد آب‌های سرزمینی ایران شده‌ بودند تاکید کرد: مرزبانان غیور ایران با شجاعت، آگاهی و نهایت جوانمردی آنان را دستگیر کردند. احمدی‌نژاد اضافه کرد: فرصت‌طلب‌ها، زیاده‌طلب‌ها و کسانی که دلشان عدالت و برادری را نمی‌پذیرد زندگی را به کام بشر تلخ کرده‌اند. اما کسانی که در ساختمان‌ها و سنگرهای این سرزمین زندگی می‌کرده‌اند با عشق به خدا در مسیر کمال در حال حرکت بوده‌اند.