جزئیات دستگیری شهرام جزایری

وزیر اطلاعات در جمع خبرنگاران جزئیات دستگیری شهرام جزایری عرب را که در روز‌های پایانی سال گذشته صورت گرفت، تشریح کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، غلامحسین محسنی اژه‌ای وزیر اطلاعات گفت: شهرام جزایری با تلاش سربازان گمنام امام زمان‌(عج) و با کمک وزارت امور‌خارجه و قوه‌قضائیه در نخستین ساعات بامداد یکشنبه (۲۷ اسفند) دستگیر شد.

وی درباره چگونگی ورود وزارت اطلاعات به موضوع پرونده شهرام جزایری خاطرنشان کرد: این پرونده در اختیار قوه‌قضائیه بودو طبیعتا وزارت اطلاعات درخصوص این پرونده هیچ نقشی نداشت. پس از فرار متهم از دست ماموران و اطلاع وزارت اطلاعات از این موضوع، این وزارتخانه احساس کرد که باید موضوع را پیگیری کند.

محسنی اژه‌ای افزود: مسوولان قوه‌قضائیه هم پس از مدتی درخواست کردند که وزارت اطلاعات وارد این پرونده شود و موضوع فرار این متهم را پیگیری کند. وزیر اطلاعات با بیان اینکه این وزارتخانه بلافاصله پس از درخواست قوه‌قضائیه با شیوه‌های اطلاعاتی موضوع را پیگیری کرد، اظهار داشت: ابتدا خبرهایی می‌رسید مبنی بر این که خانواده جزایری ایران را ترک و به یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس رفته‌ است و از آنجا هم قصد دارد به کشور دیگری به خصوص کشورهای اروپایی برود.

وی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، شهرام جزایری با خانواده خود نیست و وزارت اطلاعات با توجه به توانایی که در‌حال‌حاضر دارد، موضوع را دنبال کرد و چند روز پیش مطلع شدیم وی در منطقه‌ای دورافتاده در یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به سر می‌برد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه این مجرم به دلیل اینکه با نام اصلی خود وارد این کشورها نشده بود، آنها از ورود وی اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند، گفت: نیروهای وزارت اطلاعات موفق شدند پس از پیدا کردن محل اختفای جزایری و در اواخر هفته گذشته پس از هماهنگی با مسوولان قوه‌قضائیه و وزارت امور خارجه تیمی را به محل اعزام کند.

وی افزود: تیم اعزامی محل اختفای شهرام جزایری را به پلیس این کشور نشان داد و آنها هم همکاری کردند و پس از دستگیری وی را طبق ضوابط تحویل جمهوری اسلامی ایران دادند. محسنی اژه‌ای گفت: هواپیمای حامل شهرام جزایری مجرم فراری ساعت ۱۸:۰۰ روز ۲۷ اسفند در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست و نامبرده تحویل مقامات قضایی و از آنجا به زندان منتقل شد. وزیر اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اشتباهات شهرام جزایری فرار ذلیلانه و خفت‌بار آن بود و اشتباه دیگرش این بود که افرادی وجود دارند که از رشوه گرفتن معصوم‌ هستند.