فروتن و علیدوستی در کنعان

محمدرضا فروتن بازیگر سینمای ایران به جمع بازیگران فیلم «کنعان» مانی حقیقی پیوست. مانی حقیقی که چندی قبل پروانه ساخت «کنعان» را به‌ تهیه‌کنندگی مصطفی شایسته گرفت، فیلمنامه این فیلم را با اصغر فرهادی نوشته است.

با انتخاب محمدرضا فروتن، و قطعی شدن بازی ترانه علیدوستی و افسانه بایگان که پیش از این خبرهایش منتشر شده‌ بود، «کنعان» نیمه تیر‌ماه سال‌جاری در تهران کلید می‌خورد.

مصطفی شایسته در‌این‌باره اعلام کرد: با اضافه شدن یک بازیگر مرد دیگر، لیست بازیگران اصلی فیلم مشخص خواهد شد. عوامل پشت دوربین هم در حال انتخاب هستند.

مانی حقیقی و اصغر فرهادی که تجربه فیلمنامه مشترک «چهارشنبه سوری» را چندی قبل به کارگردانی اصغرفرهادی داشتند این‌بار قرار است، این فیلمنامه مشترک را مانی حقیقی در مقام کارگردان جلوی دوربین ببرد.

اصغر فرهادی همزمان با اکران «چهارشنبه‌سوری» در گفت‌وگویی با ایسنا مطرح کرده بود: نگاه من و مانی حقیقی در یکسری از وجوه در سینما متفاوت است و این موضوع خیلی به فیلمنامه چهارشنبه‌سوری کمک کرد. به دلیل اینکه طرف مقابل من کسی نبود که مدام من را تایید کند یا من او را تایید کنم. به همین دلیل هیچ حرکتی در فیلمنامه بدون متقاعد کردن یکدیگر رخ نداد، هرچند که از ابتدا این قرار را با هم گذاشته بودیم که در نهایت یک نفر تصمیم بگیرد.