معاون امور عمرانی وزارت کشور از تصویب ایجاد چهار خط قطار هوایی مونوریل در تهران خبر داد. سید‌مهدی هاشمی روز یکشنبه در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: توسعه حمل و نقل عمومی با استفاده از قطار هوایی در دستور کار قرار دارد و ایجاد این خطوط هفته گذشته در شورای عالی ترافیک به تصویب رسیده است.

وی گفت: شهرهای دیگری نیز متقاضی ایجاد قطار هوایی هستند که پس از تکمیل مطالعات، نتایج کارشناسی به شورای عالی ترافیک ارائه خواهد شد تا تصمیم‌گیری شود.

هاشمی همچنین ایجاد ۵۰۰کیلومتر خطوط ریلی مترو را از دیگر برنامه‌ها برای توسعه حمل و نقل شهری اعلام کرد و افزود: خطوط مترو در کشور هم‌اکنون ۹۰کیلومتر است و تا پایان امسال حداقل یک خط در کلان شهرهای تبریز، مشهد شیراز و اصفهان راه‌اندازی خواهد شد.

وی گفت: طرح ایجاد خطوط مترو در شهرهای دیگری از جمله قم، کرج و کرمانشاه نیز در دست بررسی است.

هاشمی از تصویب ۱۰هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب تبصره «۱۳» برای توسعه حمل و نقل شهری در سال جاری خبر داد و گفت: این اعتبار همانند سال گذشته است و علاوه بر آن چهار میلیارد دلار اعتبار ارزی از منابع فاینانس نیز پیش‌بینی شده است.

اظهارات معاون عمرانی وزیر کشور در شرایطی ابراز می‌شود که قالیباف، شهردار تهران روز شنبه در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران از منتفی شدن طرح مونوریل صادقیه - مهرآباد در تهران خبر داد.

قالیباف گفت: ممکن است قطار شهری تهران به دلیل ملاحظات فنی، زمانی روی زمین یا بالای سطح زمین حرکت کند، ولی این ربطی به طرح مونوریل ندارد.