نمایندگان مجلس شورای اسلامی به یک فوریت طرحی رای دادند که در صورت تصویب نهایی آن، توزیع کالابرگ در سراسر کشور صورت خواهد گرفت. به گزارش ایسنا، نماینده تبریز به عنوان طراح این طرح گفت: باید برای تصمیمات خود توجیه قابل قبول داشته باشیم. در این طرح خواهان تصویب مصوبه کمیسیون تلفیق هستیم.محمدحسین فرهنگی افزود:‌ با توجه به محدود بودن زمان توزیع کالابرگ‌های دوره سیزدهم،پیشنهاد می‌کنیم با دو فوریت این طرح موافقت شود.رضا طلایی‌نیک به عنوان مخالف با دو فوریت این طرح،‌ گفت: دو فوریت یعنی تن دادن به یک تصمیم غیرکارشناسی، برای این طرح دو فوریت ضرورت ندارد، حداقل این است که یک فوریت این طرح به تصویب برسد تا برای کارشناسی به کمیسیون برود.

همچنین حمیدرضا حاجی‌بابایی به عنوان موافق دو فوریت این طرح، گفت:‌ ۷۹ شهر کشور از کالابرگ کاملا محروم شده‌اند که این ۳۳میلیون نفر از جمعیت کشور را شامل می‌شود، این محرومیت براساس پیشنهادی در زمان بررسی بودجه به تصویب رسید.

وی افزود: قسمت عمده زندگی افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند مبتنی بر کالابرگ است. این طرح اصلاحیه‌ای است که براساس اعتقاد اکثریت نمایندگان ارائه شده است.محمد دهقان نیز به عنوان مخالف این طرح، گفت: در‌حال‌حاضر ۱۳۰۰میلیارد تومان را از طریق کالابرگ روی هوا می‌ریزیم.نهایتا به هر نفر ۱۸هزار تومان در سال می‌رسد یعنی بالانشین شهرهای بزرگ و فرد روستایی مستضعف هم همان ۱۸هزار تومان را می‌گیرد.وی افزود: وضعیت فعلی قابل دفاع نیست و مجلس گامی برداشته که رو به جلو است.

اسماعیل گرامی‌مقدم، نماینده بجنورد به عنوان موافق دو فوریت این طرح، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قرار است کالابرگ به زودی توزیع شود، بسیاری از شهرها نیازمند خدمات و کالابرگ هستند از این جهت فوریت و ضرورت این طرح قابل توجه است.

دو فوریت طرح اصلاح بند ج تبصره ۱۵ با ۱۲۳ رای موافق، ۴۲ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از ۱۷۴ رای ماخوذه از ۱۹۵ نماینده حاضر به تصویب نرسید و یک فوریت آن با ۱۲۲رای موافق، ۲۶رای مخالف و ۶ رای ممتنع از ۱۵۵ رای ماخوذه از ۱۹۵ نماینده حاضر به تصویب رسید.