در حالی که طرح تجمیع انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی با دوره دهم ریاست جمهوری هنوز در نوبت رسیدگی در مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد، سخنگوی شورای نگهبان گفت: با توجه به آغاز روند اجرایی انتخابات هشتمین دوره مجلس که قرار است از این هفته شروع شود، این طرح به طور موضوعی منتفی است.

رهبر معظم انقلاب نیز هفته گذشته در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ایشان، از تصویب طرح‌هایی که مغایر قانون اساسی هستند، انتقاد کردند. همچنین علی‌اکبر ناطق نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، از رد طرح تجمیع انتخابات در این مجمع خبر داده بود.

اما عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان درباره روند اجرایی انتخابات مجلس نیز گفت: رایزنی‌ها میان این شورا و وزارت کشور برای تعیین زمان برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، هنوز ادامه دارد.

وی در گفت‌وگو با ایرنا ابراز امیدواری کرد که تا امروز (شنبه) زمان برگزاری انتخابات مجلس هشتم تعیین شود.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: وزارت کشور تاریخ‌های ۲۴ اسفند ۸۶ و ۲۳ فروردین ۸۷ را برای برگزاری انتخابات مجلس هشتم پیشنهاد کرده است که هنوز شورای نگهبان در این زمینه، نظر نهایی خود را اعلام نکرده است.

معاون سیاسی وزیر کشور نیز اعلام کرد: بر اساس ماده ۴۵ قانون انتخابات مجلس، ثبت نام از داوطلبان انتخابات هفت روز به طول می‌انجامد و به این ترتیب، داوطلبان مجلس هشتم از ۱۵ تا ۲۱ دی فرصت ثبت نام دارند.

مجتبی ثمره‌هاشمی اظهار کرد: بر اساس قانون انتخابات مجلس کسانی که می‌خواهند در انتخابات مجلس کاندیدا شوند، اگر جزو مدیران باشند باید شش ماه قبل از انتخابات استعفا دهند و ما نیز از همین حالا کار را شروع کرده‌ایم.

معاون پارلمانی وزیر کشور نیز گفت: متقاضیان نام نویسی برای نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ۱۴تیر ماه فرصت دارند از مسوولیتشان استعفا کنند.