هیات دولت، ۳۰۰‌میلیارد ریال برای رفع نیاز‌های ضروری بازنشستگان و موظفان کشوری و لشگری به صندوق‌های بازنشستگی اختصاص داد. به گزارش خبرگزاری مهر، دبیر خانه شورای اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد، هیات وزیران به موجب این تصویب نامه یکصد و هشتاد‌میلیارد ریال به سازمان بازنشستگی کشوری و یکصد و بیست‌میلیارد ریال به سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح به منظور رفع نیاز‌های ضروری بازنشستگان و موظفان کشوری و لشگری اختصاص داد. پنجاه درصد از مبالغ فوق از محل منابع سازمان‌های یادشده و پنجاه در صد دیگر با استفاده از تسهیلات بانکی توسط بانک‌های عامل (صادرات ایران و بانک سپه ) تامین می‌شود.

بر این اساس، سازمان‌های بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح مجازند علاوه بر مبلغ موضوع این ماده تا سقف یکصد و پنجاه‌میلیارد ریال تسهیلات با سهم و نسبت‌های یاد شده را از محل منابع خود و تسهیلات بانکی غیر تکلیفی تامین و پرداخت کنند.

همچنین حداکثر تسهیلات برای هر یک از متقاضیان واجد شرایط مبلغ ده‌میلیون ریال با باز پرداخت سه ساله و در ۳۶ قسط با سود و کارمزد دو واحد درصد کمتر از نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار بوده و تفاوت سود تسهیلات پرداختی موضوع این آیین‌نامه از محل اعتبارات ردیف تبصره «۲» قانون بودجه سال‌جاری تامین و پرداخت خواهد شد کارمزد متعلقه از شمول پرداخت مالیات معاف است.

مشمولان تسهیلات موضوع این آیین‌نامه،‌ بازنشستگان، ‌موظفان و مستمری‌بگیران کشوری و لشگری هستند که براساس اولویت از طریق ثبت نام و با توجه به مجموع امتیازات کسب شده از قبیل (میزان حقوق، تعداد افراد تحت تکفل و سال‌های بازنشستگی یا وظیفه) همچنین ارائه تعهد کسر اقساط ‌میزان پرداخت تسهیلات به آنان تعیین و به حساب ذی‌نفع واریز می‌شود.

همچنین بر اساس این تصویب نامه پرداخت تسهیلات به بازنشستگان، ‌موظفان، و متسمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح مشمول بیمه عمر بوده و کلیه هزینه‌های مربوط به عهده استفاده‌کنندگان خواهد بود. این تصویب نامه در تاریخ سی‌ام اردیبهشت ۸۶ به تایید رییس‌جمهوری رسیده است.