محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تاکید بر حل مسالمت‌آمیز چالش برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران، طرفداران ماجراجویی نظامی علیه ایران را دیوانگان جدید خطاب کرد.

به گزارش ایرنا رییس دیده‌بان اتمی سازمان ملل در شدیدترین انتقاد خود از حامیان جنگ افروزی برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران گفت: نباید به دیوانگان جدید که می‌گویند ایران را بمباران کنید، بهانه‌های جدید داد. البرداعی در برنامه مستند درون آژانس - یک سال با بازرسان هسته‌ای در پاسخ به سوال مجری رادیو چهار بی.بی.سی درباره اینکه دیوانگان جدید کیستند، گفت که منظورش جورج. بوش رییس‌جمهوری آمریکا نیست. مدیرکل آژانس با تاکید بر اینکه نباید شاهد وقوع جنگ دیگری در منطقه باشیم، اضافه کرد: هر روز می‌شنویم که ۱۰۰غیرنظامی بی‌گناه عراقی کشته شده‌اند. من دستورالعملی ندارم جز اینکه از آغاز یک جنگ دیگر و دیوانگی برای کشتن یکدیگر جلوگیری کنم.

البرداعی ادامه داد، سلاح هسته‌ای در دست هر کشوری از جمله ایران عامل خطرناکی خواهد بود.

وی با بیان اینکه دانش را نمی‌توان بمباران کرد بلافاصله یادآور شد، اما نباید فراموش شود که انگیزه تهران برای دستیابی به تسلیحات اتمی هنوز به اثبات نرسیده است.

هنگامی که از البرادعی درباره مخفی بودن برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران سوال شد، وی گفت به نظرش ایران باید آژانس را در جریان این فعالیت‌ها می‌گذاشت.