از اسفندماه سال ‌۸۴ تا پایان اردیبهشت ماه امسال ‌۷۷۸‌هزار و ۶۰ طرح زودبازده اقتصادی به بانک‌ها معرفی شده که از این تعداد ۴۸۵‌هزار و ۲۰۳ طرح مورد تایید بانک‌ها قرار گرفته و با ۳۲۱‌هزار و ۳۰۹ طرح نیز بانک‌ها قرارداد منعقد کرده‌اند.

به گزارش ایسنا براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت کار و امور اجتماعی پیش‌بینی می‌شود با پرداخت ۳۷۷‌هزار و ۷۴۵‌میلیارد ریال به طرح‌هایی که تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال به بانک‌ها ارجاع شده، دو‌میلیون و ۱۲۱‌هزار و ۶۰۰ نفر مشغول به کار شوند که رقم پیش‌بینی شده برای این بنگاه‌ها نسبت به پایان فروردین‌ماه شش‌هزار و ۴۹۰‌میلیارد ریال رشد داشته است. تاکنون نیز بانک‌ها ۱۹۸‌هزار و ۱۰۹‌میلیارد ریال قرارداد منعقد کرده‌اند و ‌۹۳‌هزار و ۵۰‌میلیارد ریال نیز به متقاضیان پرداخت شده است که با این رقم تاکنون ۲۰۶‌هزار و ۴۵ طرح به بهره‌برداری رسیده و ۵۴۳‌هزار و ۹۴۶ شغل جدید ایجاد شده است.

براساس این گزارش نسبت مبلغ قراردادهای منعقد شده به کل تسهیلات ۰۸/۵۲‌درصد و نسبت مبلغ پرداخت شده به کل تسهیلات ۷۹/۴۲‌درصد بوده است.

میانگین اعتباری قرارداد‌های منعقد شده با بانک‌ها ۶۰/۳۵۶‌میلیون ریال و نسبت قرارداد‌های منعقد شده به طرح‌های تایید شده از سوی بانک ۱۹/۶۸‌درصد بوده است.

همچنین میانگین اشتغال پیش‌بینی شده در قراردادهای منعقد شده طرح‌های زودبازده اقتصادی با بانک‌ها ۴۸/۲ نفر به ازای هر بنگاه است. سرانه اعتباری اشتغال در قراردادهای منعقد شده نیز ۸۱/۱۴۳‌میلیون ریال برآورد شده است. تاکنون نسبت اشتغال ایجاد شده به اشتغال پیش‌بینی شده در قراردادهای منعقد شده ۱۱/۶۱‌درصد و نسبت طرح‌های به بهره‌برداری رسیده به طرح‌های تایید شده ۲۱/۶۲‌درصد بوده است.