تحریم ها آسیبی به ملت ایران نمی‌زند

محمود احمدی‌نژاد، تاکید کرد که ایران در خدمت صلح و امنیت جهانی است.

به گزارش ایرنا‌، رییس‌جمهوری روز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران خارجی که برای پوشش مراسم هجدهمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام‌خمینی‌(ره) به ایران سفر کرده‌اند، در پاسخ به این پرسش که چرا برخی کشورها از انرژی هسته‌ای ایران می‌ترسند؟، افزود‌: قدرت‌های بزرگ همه چیز را در انحصار خودشان می‌خواهند و برای اینکه بر ملت‌ها مسلط شوند‌، در یک مسیر تجربه‌شده حرکت می‌کنند. آنها دنبال ایجاد تفرقه‌، بدبینی و کدورت بین ملت‌ها هستند تا آنها را از هم جدا کنند و بتوانند بر آنها مسلط شوند. احمدی‌نژاد اظهار کرد: اگر ملت‌های منطقه با هم باشند قطعا دشمنان ملت‌ها و چپاولگران جهانی قادر نخواهند بود که بر آنها مسلط شوند.

احمدی‌نژاد گفت: حرکت ما در انرژی هسته‌ای منطبق بر قوانین و در چارچوب مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و در خدمت انقلاب و پیشرفت و آبادانی ایران است‌. پیشرفت خود را در این زمینه‌ها متعلق به تمام دوستان و همسایگان و ملت‌های آزاده می‌دانیم.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه «این ‌ادعاها بیشتر از جانب همان قدرت‌ها مطرح می‌شود»، تصریح کرد: در ملاقات‌هایی که با همسایگان‌، دوستان و سایر کشورها داریم تاکنون کسی از پیشرفت‌های هسته‌ای ایران ابراز نگرانی نکرده است‌، بلکه برعکس و به ‌خصوص کشورهای منطقه در این ملاقات‌ها بسیار ابراز خوشحالی می‌کنند و می‌گویند پیشرفت هسته‌ای ایران به نفع ما است و ما از پیشرفت هسته‌ای ایران احساس قدرت می‌کنیم. احمدی‌نژاد افزود : بالاخره آن کشورها فشار می‌آورند‌، تبلیغات و تهدید می‌کنند‌، زور می‌گویند و ادعاهایی را مطرح می‌کنند اما این حرف‌ها و ادعاها دیگر اثر ندارد و حرکت ایران متوقف نخواهد شد.

رییس‌جمهوری در پاسخ به سوالی در خصوص واکنش ایران به تحریم‌های جدید احتمالی از سوی شورای امنیت، گفت: تحریم‌ها هیچ آسیبی به ملت ایران نخواهد زد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه شورای امنیت سازمان ملل باید از رفتار غیر‌قانونی خود در مورد ایران، دست بردارد، افزود‌: شورای امنیت نباید مدافع منافع برخی قدرت‌ها باشد بلکه باید براساس قانون مدافع حقوق ملت‌ها باشد. رییس‌جمهوری‌، دخالت شورای امنیت در موضوع هسته‌ای را غیرقانونی خواند و تصریح کرد: این دخالت هیچ کمکی به حل موضوع نکرد و حتی برای مدعیان ما مشکلات فراوانی ایجاد کرد. احمدی‌نژاد تصریح کرد: همانطوری که تحریم‌های قبلی هیچ تاثیری بر حرکت ملت ایران نداشت، تحریم‌های جدید نیز نتیجه ‌و فایده‌ای ‌برای آنان نخواهد داشت.

رییس‌جمهوری خطاب به دشمنان ملت ایران، گفت: دست از «لج‌بازی» و «بچه بازی» بردارید، ایران کشور بزرگی است و همچون شیری‌آرام در گوشه‌ای نشسته است، پس با «دم شیر» بازی نکنید.

خبرنگاری فرانسوی با اشاره به مواضع دولت فرانسه درخصوص موضوع هسته‌ای ایران و نزدیک‌بودن این مواضع به آمریکا، نظر رییس‌جمهوری اسلامی ایران را در این خصوص جویا شد.

احمدی‌نژاد در پاسخ گفت: فکر نمی‌کنیم که موضع فرانسه به آمریکا نزدیک شده باشد، البته باید ببینیم که رییس‌جمهوری جدید فرانسه در عمل چه خواهد کرد. احمدی‌نژاد گفت: توصیه ما به مسوولان فرانسوی این است که خودشان باشند و با ادبیات آمریکا با ما صحبت نکنند و رفتارشان در جهت همراهی با آمریکا نباشد، البته آنها آزاد هستند که راه خود را انتخاب کنند و امیدواریم که آنها انتخاب درستی داشته باشند.

در این نشست خبرنگار کویتی از رییس‌جمهوری سوال کرد، آیا آمریکا نمی‌خواهد به ایران آسیب برساند؟، احمدی‌نژاد در پاسخ گفت: آمریکا یا بخشی از سردمداران آمریکا می‌خواهند به ما آسیب بزنند‌، اما آنها توان این کار را ندارند.

وی، تاکید کرد که دوران حل مسائل جهان با بمب و جنگ به سرآمده است. احمدی‌نژاد افزود: ممکن است در آینده نزدیک قدرت‌هایی که دوران چپاولگری خودشان را روبه پایان می‌بینند، دست به تهدید بزنند یا اقدامات ایذایی انجام دهند اما مطمئنا هیچ‌کدام از این اقدامات منجر به نجات آنها و تغییر شرایط منطقه به نفع آنها نخواهد شد‌، روز به روز جبهه مقاومت و ایستادگی و عدالت و عزت‌طلبی در ملت‌های منطقه گسترده‌تر و مستحکم‌تر و چهره دشمن کریه‌تر و نفوذ دشمن ضعیف‌تر می‌شود.

وی اظهار کرد: فکر می‌کنیم آینده و ماه‌ها و سال‌های آینده‌، دوران تجربه پیروزی‌های مکرر برای ملت‌های منطقه و جبهه مقاومت خواهد بود.

در خصوص اتهامات آمریکا به ایران مبنی بر دخالت در امور داخلی عراق‌، گفت: ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر دخالت ایران در امور داخلی عراق، خنده‌دارترین لطیفه سال‌های اخیر است. احمدی نژاد تاکید کرد: کسانی که صدها هزار نیروی نظامی از هزاران کیلومتر دورتر به منطقه آورده و با اشغال عراق مردم بی‌دفاع این کشور را می‌کشند و حاکمیت ملی عراق را نادیده می‌گیرند، برای سرپوش گذاشتن بر جنایات و توجیه شکست خود، همسایگان عراق از جمله ایران را متهم می‌کنند.

رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: اشغال‌گران عراق وقتی از ایجاد امنیت، صلح و آرامش در عراق ناتوان شدند، درخواست مذاکره با ایران را مطرح کردند و ما نیز به خاطر امنیت مردم عراق برای کمک اعلام آمادگی کردیم و از هیچ کوششی برای کمک به مردم عراق دریغ نخواهیم کرد.

رییس‌جمهوری ایران، تاکیدکرد که در مسائل لبنان دخالت نداریم. خواستار وحدت و موفقیت لبنان هستیم. احمدی‌نژاد در پاسخ به پرسشی با بیان اینکه از صحبت‌های آقای لاریجانی در گفت‌وگو با روزنامه فیگارو در زمینه حل مسئله لبنان و آینده حزب‌ا...‌، برداشت غیرواقعی صورت گرفته است، تصریح کرد:اینکه ملت لبنان و حزب‌ا... چه کار می‌کنند به عهده خودشان است و تصمیم‌گیری به عهده آنها است و ما دخالتی در مسائل لبنان نداریم.

وی تاکید کرد: کسی نباید به خودش اجازه‌بدهد با سرنوشت ملت لبنان بازی بکند این حتما به ضرر بازیگران تمام خواهد شد. رییس‌جمهوری در پاسخ به ‌سوال خبرنگاری در خصوص سخنان اخیرش خطاب به‌رژیم صهیونیستی، گفت: من در سخنان خود به رژیم اشغال‌گر قدس هشدار دادم که به فکر تکرار جنایات سال گذشته خود در مورد مسلمانان لبنان نباشند.

احمدی نژاد افزود: از مجموع اطلاعات به این نتیجه رسیدم که اشغال‌گران قدس بدنبال جبران شکست سال گذشته خود در مقابل حزب‌ا... لبنان هستند به همین دلیل به‌آنها گوشزد کردم که سرعقل بیایند و دست به‌تحرکات جدید نزنند.

یک خبرنگار آمریکایی از وضعیت بازداشت چند تن از جمله دانشجویان دستگیر شده در دانشگاه ‌امیرکبیر تهران‌از رییس‌جمهوری اسلامی ایران سوال کرد. احمدی نژاد در پاسخ با تاکید بر اینکه قوه قضائیه در ایران یک قوه مستقل است گفت: مسوولان مربوط در این خصوص اطلاعات لازم را داده‌اند.