صدای «شهرام ناظری» بعد از 2سال در تهران طنین‌انداز شد

بعد از دو سال از آخرین کنسرت «شهرام ناظری» در تهران، پنجشنبه شب این خواننده نام آشنای کشورمان به همراه گروه خود در مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب به روی صحنه رفت. به گزارش خبرگزاری فارس، در این کنسرت که در استادیوم تنیس مجموعه فرهنگی، ورزشی انقلاب و با یک ساعت تاخیر شروع شد گروه کاپوکی متشکل از «صابر نظر گاهی»: تار و دیوان، «شهرام محمدی»:تار و دهل، «راشد باباشهابی»:کمانچه، «فردین کریم خاوری»:سه تار و جرره، «آرمان سیگارچی»: عود، «فردین لاهور پور»: نی، بالابان و دیوان، «پژمان اخباس»: تنبک و پنداری، «سیاوش ناظری»: دف و «شهرام ناظری» خواننده به روی صحنه آمدند و بعد از قرار گرفتن هر کدام از اعضا در جایگاه خودشان «شهرام ناظری» با خیر مقدم به تمامی تماشاگران گفت: می‌خواستم مراتب تشکر قلبی خودم را به شما ابراز بدارم. ما از ابتدا طوری تربیت شده‌ایم که دلمان می‌خواهد بهترین چیزها را برای کنسرت‌هایمان داشته باشیم اما گذاشتن کنسرت کار سختی است. ظرف یک هفته اخیر با مسائل مختلفی روبه‌رو شدیم که طاقت‌فرسا بوده‌اند اما با همه مشکلات و با همت ارگان‌های دست‌اندرکار این مشکلات حل شد. من از همه شما سپاسگزارم و اگر اینکه مشکل و سختی برای جا و مکان هست حقیقتی است که در حال حاضر وجود دارد ولی همین که این برنامه انجام می‌شود، خوب است. من برای برگزاری کنسرت مردد بودم، اما بالاخره برگزار شد.

وی ادامه داد: عشق و حس و حالی به ما می‌گوید که این کار را انجام دهیم. وقتی از شما دوریم این انرژی با خواندن خالی می‌شود اما وقتی در مقابل شما هستیم این نیرو و انرژی از شما به ما منتقل می‌شود. من از جانب خودم و گروه از کلیه دوستان از جمله مرکز موسیقی، مدیر و کارکنان مجموعه انقلاب، ادارات و ارگان‌های مختلف و نیروی انتظامی که زحمت کشیدند که این کنسرت برگزار شود، تشکر می‌کنم و امیدوارم که بتوانیم برنامه‌ای پسندیده برای شما اجرا کنیم.

بعد از صحبت‌های «شهرام ناظری»بخش اول کنسرت با اجرای چند قطعه برگزار شد. در بخش اول پشت سر گروه پارچه سفیدی نصب شده بود که در هر بخش نوری که بر آن می‌افتاد، تغییر می‌کرد به طوری که در بخش اول نوربنفش و در بخش‌های بعدی نوری سبز به چشم می‌خورد. تفاوتی که این کنسرت با دیگر کنسرت‌های «ناظری» داشت تغییر نوازنده‌های گروه و نحوه چیدمان اعضا بود چرا که در این کنسرت نوازنده‌ها روی صندلی و «ناظری» هم به صورت ایستاده به اجرا پرداخت. همچنین در زمانی که تنها گروه نوازندگان مشغول نواختن بودند «ناظری» برروی سن قدم می‌زد.

بخش اول به پایان رسید و گروه صحنه را ترک نکردند و تنها با کوک کردن سازهایشان به نشانه ادامه کنسرت بر سر جایشان نشستند. قبل از شروع بخش دوم«ناظری» گفت: برای اینکه وقت شما تلف نشود بدون آنتراکت برنامه را که در این بخش به موسیقی کردی اختصاص دارد، آغاز می‌کنیم. من بعد از اینکه حدود ۳۰ سال پیش با ساز تنبور شروع به نواختن کردم، به نوعی این ساز را به دیگر مردمان معرفی کردم و در فکر این بودم که ساز دیوان را نیز که مهجور مانده و در بین فرهنگ و موسیقی کردی و مقام‌های کردی جایگاه ویژه‌ای دارد و در ترکیه نیز از این ساز استفاده می‌کنند، معرفی کنیم به این دلیل در این بخش ساز دیوان نیز نواخته می‌شود.

بخش کردی این کنسرت با استقبال زیادی مواجه شد به طوری که در برخی قسمت‌ها تماشاگران گروه را همراهی می‌کردند. بعد از این قسمت دوباره گروه بعد از کوک کردن سازهایشان به اجرای چند قطعه فارسی پرداختند و آخرین قطعه نیز با اجرای سه تار نوازی «ناظری» برای اجرای قطعه «الا یا ایها الساقی» شروع شد. در این قسمت همه گروه با ساز دف وی را همراهی کردند که در واقع این قطعه پایان این بخش این کنسرت بود اما بعد از اتمام با تشویق مردم گروه دوباره شروع به نواختن کردند و قطعه دلنوازان را اجرا کردند.