حضرت آیت‌ا.. خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به هفتمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور از ایمان،‌ عزم و جهاد به عنوان سه رانشگر برای رسیدن به هر هدف و آرمان یاد و تاکید کردند: این سه درس جاودانه اسلام است که یک روز مسلمانان را بر قله تاریخی نشانید و امروز آنان را از اسارت نجات خواهد داد و بی‌شک جوانان شایسته‌ترین ظرفیت برای این سه عنصر محوری هستند. به گزارش «ایسنا»، متن پیام مقام معظم رهبری که توسط حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوترابی قرائت شد، به این شرح است:

بسم‌ا... الرحمن الرحیم

عزیزان دانشجو

هرچه زمان می‌گذرد و نظام نوخاسته و پرتوان جمهوری اسلامی، با تجربه‌های انبوه زندگی بشرتماس بیشتری می‌یابد، حقانیت و صدق وعده‌های الهی و تخلف‌ناپذیری سنت‌های قرآنی آشکارتر می‌گردد. در معادلات به شدت پیچیده و درهم‌تنیده روابط انسان‌ها و جامعه‌ها و پدیده‌ها و اقدام‌ها، بارزترین و کارآمدترین نقش، از آن ایمان، عزم و جهاد است. در هر نقطه از جهان و برای هر هدف و آرمان، این سه رانشگر در کنار یکدیگر گرد آمده‌اند، آن هدف، به دست آمده و راه تا سر منزل مقصود، طی شده است. جامعه‌ای که عدالت، معنویت، عزت و استغناء را سرلوحه هدف‌های خود می‌داند، از آراسته شدن به ایمان و عزم و جهاد، ناگزیر است. این همان سه درس جاودانه اسلام به پیروان خود و به همه بشریت است و همین است که یک روز مسلمانان را بر قله افتخارات تاریخی نشانید و امروز آنان را از اسارت هوس‌های خوارکننده و هوسران‌های بر کرسی تحکم نشسته، نجات خواهد داد. دل پاک و امیدوار و ذهن بی‌شائبه و روشن و جسم سالم و توانمند شما جوانان، دارای شایسته‌ترین ظرفیت برای آن سه عنصر محوری است. نگذارید بی‌ایمانی و تردید و بی‌عملی در این ظرف گران‌بها جای بگیرد، و نگذارید دشمنان عدالت و نابینایان معنویت و به زنجیر کشانندگان ملت‌ها و غاصبان بین‌المللی حقوق انسان‌ها، در جنگ شرارت‌آمیزشان برای حفظ زر و زور ناحق خود، پیروز شوند.

به وعده‌های الهی که تحقق آن را در روزگار بیداری ملت‌ها شاهدید، اعتماد کنید و توانایی‌های خود در عرصه علم و عمل را قدر بشناسید. آینده از آن شماست و ا... الامر من قبل و من بعد.

والسلام علیکم و رحمت‌ا...