مهر - سازمان بازرگانی استان تهران اعلام کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان و در راستای تنظیم بازار داخلی و به منظور افزایش رفاه عمومی‌در این ایام طرح ضیافت برگزار می‌شود. سازمان بازرگانی استان تهران با هدف ایجاد فضای مطلوب در بازار کالا و خدمات مصرفی در این ماه مبارک در مورد توزیع کالاهای اساسی یارانه‌ای و کاهش قیمت کالاهای عرضه شده با مشارکت اصناف و ارتقای کیفیت آن و همچنین کاهش تعرفه قیمت کالاها این طرح را به مرحله اجرا گذاشت.

از جمله کالاهای اساسی مانند شیر، برنج، قند، شکر و روغن مشمول این طرح بوده و در کنار آن سایر کالاها شامل مواد پروتئینی، مرغ، گوشت، خرما ، زولبیا و بامیه، حبوبات، لبنیات و دیگر اقلام مصرفی نیز به مردم عرضه می‌شود.

سازمان بازرگانی استان تهران به عنوان دبیرخانه کمیسیون تنظیم بازار استان، با همکاری شرکت غله و خدمات بازرگانی، اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی و صنعتی مسوول اجرای این طرح است.

همچنین واحدهای صنفی که در طرح ضیافت شرکت ‌کرده‌اند، در صورت رعایت موارد مطرح شده اعم از اعمال حداقل ۱۰درصد تخفیف در قیمت کالاها و اقلام ارائه شده، برخورد مناسب و مبتنی بر اخلاق اسلامی، نصب پلاکاردهای ویژه، توزیع سهمیه‌های تعیین شده و همچنین همکاری با بازرسان سازمان بازرگانی استان تهران و ناظران اتحادیه‌ها موفق به دریافت نشان ضیافت از این سازمان خواهند شد.

کالاهایی که در طرح ضیافت به استان تهران اختصاص یافته‌اند، به شرح ذیل است:

۱ - سه هزار تن شکر برای توزیع بین صنف قناد شهر تهران و شهرستان‌های تابعه برای تهیه مایحتاج مورد مصرف در این ایام به ویژه زولبیا و بامیه که با نرخ مصوب ۱۲ هزار ریال عرضه خواهد شد.

۲ - ده هزار و ۲۱۷ تن برنج به منظور توزیع بین واحدهای صنفی منتخب و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در بسته‌بندی‌های ۳ کیلوگرمی.

۳ - ۲۱۹۵۷ تن برنج و ۹۷۷ تن روغن برای مصارف استان تهران در مراکز و موسسات خیریه، حسینیه‌ها، هیات‌ها و .... در ایام رمضان.

۴ - عرضه گوشت مرغ منجمد به قیمت ۱۴۶۰۰ ریال.

۵ - تخصیص ۲هزار تن گوشت قرمز منجمد واردات.