فرضیه قتل‌های سریالی زنان جوان در پرونده جنایت فرمانیه

گروه حوادث - به دست آمدن سرنخ‌های جدیدی در پرونده قتل زن جوان، پلیس جنایی تهران را در برابر قتل‌های سریالی زنان جوان قرار داد. راز این جنایت هنگامی فاش شد که به دنبال بروز اشکالاتی در چاه فاضلاب یک ساختمان نیمه‌ساز در منطقه فرمانیه در شمال تهران، یک کارگر جوان برای رفع اشکال به داخل چاه رفته و با جسد زن جوانی روبه‌رو شد.

با پیدا شدن این جسد به دستور بازپرس حسین اصغرزاده از شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران بررسی‌های پلیسی برای کشف راز این جنایت آغاز شد.

در حالی که تحقیقات درباره چگونگی وقوع جنایت ادامه داشت، پزشکان قانونی پس از معانیه جسد زمان مرگ او را ۲ تا ۳ ماه قبل اعلام کرده و گفتند قربانی حادثه با پیچانده‌شدن روسری به دور گردنش از پای درآمده است.

در همین راستا به دستور بازپرس پرونده تجسس‌های پلیسی در محل سکونت کارگران افاغنه که در آن ساختمان به عنوان سرایدار مشغول به کار بودند آغاز شد تا اینکه پلیس یک قطعه عکس از یک زن به دست آورد که مشخصات و نشانه‌های ظاهری او با نشانه‌های قربانی جنـــایت مطابقـت داشت.

در همین حال ماموران که احتمال می‌دادند عاملان جنایت در محل‌های کار سابق خود نیز مرتکب جنایت‌هایی شده باشند به چند ساختمان نیمه‌ساز در شمال و شرق تهران مراجعه و تعدادی لوازم که متعلق به دختران دانش‌آموز و زنان جوان بود، به دست آوردند.

این سرنخ‌ها فرضیه‌ای را در برابر پلیس جنایی تهران قرارداد که براساس آن سه متهم افغان در جنایت‌های سریالی زنان و دختران تهرانی دست داشتند.

به این ترتیب ماموران پلیس با توجه به اطلاعاتی که از روی کتاب‌های دختران پیدا شده در اتاقک افغان‌ها به دست آورده بودند، به مدرسه محل تحصیل آنها رفتند. ولی هنوز موفق به شناسایی صاحبان کتاب‌ها نشده‌اند.

از سوی دیگر چند تن از همسایه‌ها در تحقیقات پلیسی ادعا کرده‌اند که سه برادر افغان دختران و زن‌های زیادی را به این ساختمان‌ها برده‌اند ولی کسی خارج شدن آنها را ندیده است.

اکنون تنها سرنخ برای شناسایی هویت قربانی حادثه یک شماره تلفن‌همراه است که از داخل لباس‌‌های او پیدا شده است و پلیس امیدوار است با ردیابی مالک این شماره هویت واقعی مقتوله را شناسایی کند.

به گزارش خبرنگار ما، با گذشت نزدیک به یک ماه از بازداشت سه افغان جوان هنوز آنان هیچ دخالتی در قتل زن جوان را به گردن نگرفته‌اند و تنها ماجرای انتقال زن‌ها و دختران جوان به ساختمان‌های نیمه‌ساز را پذیرفته‌اند.