تسویه حساب دو جوان بر سر ۴۰هزار تومان با قتل پایان یافت. به گزارش پرونده ساعت ۲۲ روز بیستم شهریور ماه سال جاری، شخصی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و سراسیمه ماموران را از وقوع یک فقره چاقوکشی منجر به قتل در بیمارستان «شفیعیه» زنجان مطلع کرد.

با اعلام حادثه، ماموران کلانتری مربوطه بلافاصله در قالب اکیپ بررسی صحنه جرم به محل مورد نظر اعزام شده و تحقیقات پلیسی را در این باره آغاز کردند.

به این ترتیب در تحقیقات نخست پلیس مشخص شد: شخصی به هویت «رضا-س» ۲۰ ساله با چاقو از ناحیه پهلوی چپ مجروح شده و بر اثر شدت جراحات در بیمارستان جان باخته است.

تحقیقات پلیسی از پرسنل بیمارستان و شاهدان حاضر در محل جهت روشن شدن موضوع، آغاز شد و سرانجام نتایج بررسی‌ها مشخص کرد که جوان ۲۱ ساله به هویت «ب- ت» با «رضا» ۲۰ ساله در باغ‌های اطراف زنجان درگیر شده که در جریان آن، «رضا» بر اثر وارد آمدن ضربات چاقو به قتل رسیده است. در پی کسب این اطلاعات، ماموران در جریان جست‌و‌جوهای پلیسی و انجام عملیاتی موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند.

در این حال متهم پس از دستگیری در بازجویی‌های به عمل آمده در خصوص چگونگی و علت وقوع درگیری به کارآگاهان پلیس گفت: از مدت‌ها پیش مبلغ ۴۰هزار تومان به مقتول بدهکار بودم اما چون پول نداشتم، از «رضا» مهلت خواستم. این در حالی بود که وی بارها و بارها، طلبش را تقاضا کرده بود. وی ادامه داد: سرانجام در بیستم شهریورماه سال‌جاری، ساعت ۲۲، «رضا» به محله‌مان آمد و با من درگیر شد، از این رو جهت تسویه حساب به باغی که در همان اطراف بود، رفتیم، در آنجا مقتول ابتدا قصد داشت با چاقو مرا مصدوم کند اما بلافاصله چاقو را در جیبش قرار داده و با مشت به سمت من حمله کرده و مرا مضروب کرد، به طوری که به زمین افتادم. در همان حین «رضا» خود را روی من انداخت.

متهم در ادامه اظهاراتش به ماموران معترف شد: در این حال من نیز چاقویی را که در جیب سمت راست خود داشتم، در آورده و به پهلوی چپ «رضا» وارد کردم که به مجروحیت و در نهایت مرگش منجر شد. با اعترافات متهم، پرونده با عنوان درگیری منجر به قتل تکمیل و جهت بررسی نهایی به دادسرا ارجاع و متهم به قتل نیز با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.