بورس‌های خرید و فروش کالا در تهران

بهار بهاری - تهران شهری است پر از فروشگاه‌های بزرگ و پاساژهای رنگارنگ. اگر کسی در این شهر قصد خرید کالایی را داشته باشد و در انتخاب آن وسواس به خرج دهد، علی‌القاعده به بورس عرضه آن کالا مراجعه می‌کند تا از بازار انبوهی که برای کالای مورد نظرش فراهم شده، بهترین کیفیت و ارزانترین قیمت را انتخاب کند. آنچه در پی می‌آید، گزارش کوتاهی از بورس‌های عرضه کالا در نقاط مختلف شهر بزرگ تهران است.

خیابان بهار در مرکز شهر و به موازات خیابان شریعتی قرار دارد. ابتدای این خیابان، حدفاصل خیابان‌های انقلاب و طالقانی، پر است از حضور شادمانه کودکانی که با والدین خود برای تهیه کفش و لباس و حتی وسایل بازی آمده‌اند و یا زوج‌های جوانی که می‌خواهند برای نوزاد در راه خود، سیسمونی مناسبی تهیه کنند.

با پایان فروشگاه‌های لباس کودک و نوزاد در خیابان بهار، بلافاصله در محدوده چهارراه طالقانی، فروشگاه‌های عرضه‌کننده تاسیسات سرمایش و گرمایش ساختمانی در این خیابان آغاز می‌شود. انواع چیلر، شوفاژ و قطعات آنها و خدمات مربوط به آنها در این منطقه عرضه می‌شود. اگر به اشیای آنتیک و عتیقه علاقه دارید، بهتر است به خیابان منوچهری و تقاطع آن با خیابان سعدی مراجعه کنید. خیابان امیرکبیر یا همان چراغ برق اولین خیابانی در تهران بود که با انرژی برق صاحب روشنایی شد. این خیابان اکنون بورس لوازم یدکی خودرو و نیز انواع لاستیک خودرو است.

اگر نیاز به خرید دستگاه تلفن ثابت دارید بد نیست سری به خیابان اکباتان بزنید و برای خرید موبایل و لوازم جانبی آن خیابان جمهوری به ویژه پاساژ علاء‌الدین در تقاطع خیابان‌های حافظ و جمهوری محل مناسبی برای جست‌وجو است.

برای خرید فرش‌های دستباف می‌توانید به خیابان خیام و بازار عباسی بروید و برای خرید فرش‌های ماشینی که به مراتب ارزانتر از فرش‌های دستباف هستند و ظرافت و کیفیت آنها را ندارند، بهترین مکان، محدوده میدان هفت تیر است.

فصل مسافرت است و به زودی مدارس باز خواهند شد. برای تهیه چمدان یا کیف مورد علاقه خود، می‌توانید به خیابان منوچهری بروید.

در خیابان‌های جمهوری و باغ‌سپهسالار نیز انواع کیف و کفش زنانه و بچگانه موجود است و کیف و کفش مورد علاقه‌تان را حتما در آنجا پیدا خواهید کرد.

برای خرید کفش مردانه، رفتن به خیابان‌های سعدی، در محدوده میدان مخبرالدوله و خیابان انقلاب، حدفاصل میدان فردوسی تا دروازه دولت خالی از لطف نیست.

در این شهر شلوغ می‌توان با نگهداری و پرورش گل‌وگیاه در خانه کمی از التهاب و خستگی زندگی روزمره کاست. برای تهیه گل و گیاه می‌توانید به خیابان آهنگ (بلوار شهید محلاتی) سری بزنید. برای تهیه خنچه عقد و لباس عروس می‌توانید به چهارراه امیراکرم (در خیابان ولیعصر) یا کوچه‌های مهران، برلن و رفاهی در محدوده میدان مخبرالدوله (استقلال) مراجعه کنید.

خیابان مشهور و طولانی ولیعصر، بورس‌های متعددی را از ابتدا تا انتها، در خود جای داده است.

از میدان منیریه تا چهار راه امام‌خمینی، بورس فروشگاه‌های ورزشی است. اغلب مشتریان این فروشگاه‌ها، باشگاه‌داران یا هیات‌های ورزشی شهرستان‌ها هستند. بعد از چهارراه امام‌خمینی‌(ره) به سمت شمال تا چهارراه جمهوری به فروشگاه‌های عرضه تجهیزات پزشکی اختصاص دارد و از آن پس تا مسافتی طولانی انواع فروشگاه‌های لباس، کیف و کفش با اغذیه‌فروشی‌های متعدد قرار دارند. مجموعه تئاترشهر هم در محل تقاطع این خیابان با خیابان انقلاب ساخته شده است.

بازار رضا که بزرگ‌ترین مرکز عرضه کامپیوتر و وسایل جانبی آن است، در همین خیابان، حدفاصل خیابان طالقانی با میدان ولیعصر قرار دارد. در بخش شمالی‌تر این خیابان، یعنی تقاطع خیابان ولیعصر با خیابان میرداماد، پاساژ بزرگ دیگری به نام پایتخت هم به عرضه همین کالا اختصاص دارد.

خیابان ولیعصر در عبور از جنوب شهر به شمال آن، خیابان‌های متعددی را قطع می‌کند. از جمله در تقاطع آن با خیابان امام‌خمینی، بورس فروش و دوخت انواع لباس‌های نظامی و فرم است. در همین خیابان امام‌خمینی، حدفاصل میدان حسن‌آباد تا توپخانه، بورس انواع یراق‌آلات و ابزار کار‌های ساختمانی است. از تقاطع خیابان ولیعصر با خیابان جمهوری تا خیابان حافظ انواع وسایل صوتی و تصویری خودنمایی فراوانی دارد.

ضلع شمالی میدان امام‌خمینی (توپخانه) که به «پشت‌شهرداری» معروف است هم مرکز دیگری برای عرضه وسایل صوتی و تصویری است. بالاتر از میدان ولیعصر تا حدود تقاطع این خیابان با خیابان زرتشت، مرکز عرضه انواع پارچه‌های پرده‌ای است. البته خیابان مولوی و تیمچه ملک هم محل مناسبی برای جست‌وجوی پرده است.

خیابان زرتشت هم مرکز ارائه انواع پارچه‌های لباس، خاصه لباس‌های زنانه است. البته برای این منظور، می‌توانید به خیابان مولوی هم مراجعه کنید. اگر برای کت و شلوار مردانه به پارچه نیاز دارید، خیابان انقلاب در تقاطع با ولیعصر و لاله‌زارنو محل مناسبی است. برای تهیه پارچه رویه مبل هم می‌توانید به خیابان هدایت، پایین‌تر از پل‌چوبی و یا منطقه یافت‌آباد مراجعه کنید. یافت‌آباد در جنوب تهران بزرگ‌ترین مرکز عرضه مبل و وسایل چوبی خانه است. علاوه بر آن، منطقه حسن‌آباد و خیابان دلاوران در شمال‌شرقی تهران هم به عرضه انواع این وسایل اختصاص دارد.

ادامه دارد