دیدار رییس‌جمهور بروندی با رهبر معظم انقلاب اسلامی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (چهارشنبه) در دیدار رییس‌جمهور بُروندی و هیات همراه، با اشاره به نگاه مثبت جمهوری اسلامی ایران به کشورهای آفریقایی تاکید کردند: ایران از پیشرفت و توسعه کشورهای آفریقایی و اتحاد آنها استقبال می‌کند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ایشان با اشاره به اقدامات خصمانه برخی کشورهای اروپایی و همچنین آمریکا در استعمار کشورهای آفریقایی و ایجاد توطئه و فتنه در این کشورها، خاطرنشان کردند: امیدواریم آینده آفریقا و از جمله بروندی بسیار بهتر و همراه با پیشرفت‌های روزافزون باشد.

رهبر انقلاب اسلامی با استقبال از توسعه روابط ایران و بُروندی تأکید کردند: اتحادیه آفریقا می‌تواند یک مرکز اقتدار برای همه کشورهای آفریقایی باشد و جمهوری اسلامی ایران از همگرایی بیشتر در این اتحادیه حمایت می‌کند.در این دیدار که آقای احمدی‌نژاد رییس‌جمهور نیز حضور داشت، رییس‌جمهور بُروندی با اشاره به روابط ۲۸ ساله ایران و بُروندی، هدف از سفر به تهران را ایجاد تحرک و پویایی بیشتر در روابط دو کشور بیان کرد. رییس‌جمهور بُروندی با اشاره به رنج‌های ناشی از استعمار قدرت‌ها در آفریقا، گفت: کشورهای آفریقایی و از جمله بروندی به دنبال آینده بهتر هستند.

پیام تسلیت در پی وقوع زلزله در استان بوشهر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در پی حادثه تلخ زلزله در استان بوشهر با صدور پیامی برای خسارت‌دیدگان و بازماندگان این حادثه صبر و اجر مسالت کردند.

متن پیام به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

با تاسف و اندوه خبر زلزله در استان بوشهر و تلفات و خسارت‌های انسانی آن را دریافت کردم.با دعا و درخواست رحمت و مغفرت الهی برای درگذشتگان و شفای آسیب‌دیدگان و صبر و اجر برای بازماندگان، از نماینده محترم ولی فقیه و مسوولان محترم در استان و نیز مسوولان ذی‌ربط در مرکز و غیره می‌خواهم که همه کوشش خود را برای نجات آسیب دیدگان و پشتیبانی خسارت‌یافتگان به کار برند و امیدوارم مردم عزیز از همه جای کشور نیز مانند همیشه نقش درخشان خود را در کاستن از رنج مصیبت دیدگان ایفا کنند.

والسلام علیکم و رحمه الله؛ سید علی خامنه‌ای؛

۲۰/فروردین ماه/۱۳۹۲

پیام تسلیت در پی درگذشت

علامه آیت‌الله الفضلی

از سوی دیگر، در پی درگذشت عالم دینی و متفکر اسلامی، آیت‌الله دکتر عبدالهادی الفضلی که روز گذشته در عربستان اتفاق افتاد، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کردند.ترجمه این پیام که به زبان عربی صادر شده است به شرح زیر می‌باشد:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

با حزن و اندوه فراوان، خبر درگذشت علامه آیت‌الله دکتر عبدالهادی الفضلی را دریافت نمودم.

این علامه فقید، عمر شریف خود را در جهاد علمی و سیاسی و دفاع از مقدسات امت اسلامی و مسائل بر حقّ آن سپری کرد.

این فقید از پیشگامان تفکر و اندیشه و از نظریه‌پردازان برجسته اسلامی بود و بهترین نشانه این امر، آثار و تالیفات گرانسنگ ایشان است. مرحوم الفضلی پناهگاه علمای امت بودند و با فکر و حرکت و جهاد و تلاش‌های وحدت‌آفرین خود، نمونه و اُسوه‌ای را در نزدیکی دل‌ها، وحدت بخشیدن به صفوف اسلام، همدلی و دوری از نزاع‌ها و اختلافات، و تمرکز نگاه‌ها و اندیشه‌ها بر دشمن مشترک آحاد امت عظیم اسلامی ارائه کردند.

همچنین این فقید راحل در اواخر زندگی خود با صبر بر ابتلاء الهی و بیماری طاقت‌فرسا، نمونه و تصویر بسیار والائی از انسان مومنِ صابرِ شاکرِ واثق به خدای بزرگ و توانا و متوکل بر او به ظهور رساند.به همین مناسبت، تسلیت و تعزیت خود را به خانواده مکرم و دوستان و شاگردان و دوستداران ایشان، خصوصا علمای امت اسلامی و حوزه‌های علمیه تقدیم می‌کنم و از خداوند منّان مسالت می‌کنم تا رحمت واسعه خود را بر این فقید عزیز نازل فرماید، بهشت را جایگاه ابدی ایشان قرار دهد، او را در رضوان وسیع خود وارد کند و به بستگان و دوستداران ایشان صبر و تسلیت عنایت فرماید.همچنین از خداوند جلّ و علا مسالت دارم که همه علمای صالح و خوب ما را سلامتی کامل، توفیق دائم و اقتدا به اندیشه و رفتار و جهاد فقید سعید ما عطا فرماید؛ و انّا لله و انا الیه راجعون.

سیدعلی حسینی خامنه‌ای؛ ۲۸ جمادی‌الاول ۱۴۳۳ هجری قمری؛ ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ هجری شمسی