شهروندان کرج و غرب استان تهران مراقب سوء‌استفاده‌کنندگان از نام سازمان بیمه خدمات‌درمانی باشند. به گزارش خبرنگار مهر مدت‌ها است جعل و کلاهبرداری در گروه‌ها و صنف‌های مختلف باب شده است و عده‌ای فرصت‌طلب و کلاهبردار از نام‌ها و لباس‌های مختلفی برای سوء‌استفاده مالی از مردم بهره می‌گیرند.

استفاده از لباس ماموران انتظامی و باج‌خواهی از مردم‌، استفاده از نام‌های معتبر کلاس‌های کنکور و اخذ شهریه‌های کلان از مردم به بهانه قبولی تضمینی و سوء‌استفاده از لباس پلیس بزرگراه و جلب خودروهای متخلف از مصادیق کلاهبرداری‌های بزرگ است که اخیرا در کشور رواج یافته است.

این بار نیز مقوله جعل و کلاهبرداری در پوشش سازمانی دولتی و مردمی نمود پیدا کرده است و عده‌ای سودجو از نهاد بی‌نامی به منازل بیمه‌شدگان سابق اداره‌کل بیمه خدمات‌درمانی غرب استان تهران مراجعه یا تماس تلفنی گرفته شده و با نام این اداره‌کل وعده‌هایی از قبیل برنده شدن و بهره‌مندی از مزایای بیمه خدمات‌درمانی برای یک‌سال‌، تخفیف ۷۰‌درصدی در خدمات دندانپزشکی‌، پرداخت هزینه‌های جراحی‌های زیبایی و... می‌دهند.

عده‌ای از مردم نیز به لحاظ کارآمد بودن تسهیلات دروغین اقدام به پرداخت حق عضویت یک‌ساله به مبلغ حداقل ۸۶۰‌هزار ریال کردند، اما در هنگام استفاده متوجه شدند این افراد از سوی بیمه خدمات‌درمانی مراجعه نداشتند و در واقع کلاهبرداری بودند که تحت‌پوشش نام یک سازمان دولتی مردم را سرکیسه کرده‌اند.مدیرکل بیمه خدمات‌درمانی غرب استان تهران در این خصوص،گفت: این نهاد بی‌نام که با نام بیمه خدمات‌درمانی به در منازل مراجعه می‌کنند هیچ ارتباطی با این اداره‌کل ندارند و کلاهبردارانی هستند که به قصد شیادی از مردم از این نام سوء‌استفاده می‌کنند.دکتر امیر محمودی اظهار داشت: بیمه خدمات‌درمانی برای جذب اعضای جدید و معرفی خدمات اقدام به بازاریابی حضوری یا تلفنی نمی‌کند و بیشتر از طریق رسانه‌های معتبر و نهادهای دولتی و خصوصی اعضای خود را تحت پوشش می‌گیرد.

وی به مردم منطقه کرج و غرب استان تهران هشدار داد که مراقبت سوء‌استفاده‌کنندگان از نام بیمه خدمات‌درمانی باشند و چنانچه کسی به نام آن نهاد مراجعه و دچار مشکل شود عواقب آن متوجه این اداره‌کل نخواهد بود.