«مهمان مامان» به استانبول رفت

نگاه سوم - فیلم‌های «مهمان مامان»، «ما همه خوبیم»، «دونده»، «کلوزآپ» و «پدر» در اولین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های «خانواده» در استانبول به نمایش درمی‌آید. به گزارش اداره کل روابط عمومی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این فیلم‌ها با همکاری و هماهنگی وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانبول به نمایش درمی‌آید.

«مهمان مامان » به کارگردانی داریوش مهرجویی، «ما همه خوبیم» به کارگردانی بیژن میرباقری، «دونده» به کارگردانی امیر نادری، «کلوزآپ» به کارگردانی عباس کیارستمی و «پدر» به کارگردانی مجید مجیدی با زیرنویس به صورت DVD در این جشنواره نمایش داده خواهند شد.

این جشنواره که از سوی انجمن همبستگی فرهنگ، آموزش و خانواده و با همکاری معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و توریسم ترکیه برگزار می‌شود، که از سوم تیر ماه در استانبول گشایش یافت و تا نهم تیرماه ادامه خواهد داشت. عایشه نور، دبیر این جشنواره در سخنرانی افتتاحییه هدف از برگزاری اولین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های خانواده را آشنا ساختن خانواده‌ها در ترکیه با فرهنگ خانواده دیگر ملل اعلام کرد.

در این جشنواره همچنین فیلم‌هایی از کشورهای کره جنوبی، استرلیا، آذربایجان، تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، ازبکستان، روسیه، ژاپن، تونس، ایتالیا، آمریکا، فرانسه، تاتارستان، آلمان و ترکیه به نمایش گذاشته خواهد شد.