توجه همزمان به کالبد و روح شهر

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز دوشنبه در دیدار اعضای شورای اسلامی، شهردار، معاونین و شهرداران مناطق مختلف تهران بر توجه همزمان به کالبد و روح شهر تهران از جمله مسائل فرهنگی و ارزش‌های دینی و اهتمام برای خدمت به مردم تاکید و خاطرنشان کردند: مجموعه شورای شهر و شهرداری تهران باید با تعامل مناسب و دوستانه و انسجام و هماهنگی با یکدیگر و با مجموعه دولت و دستگاه‌های دولتی، در جهت حل مشکلات اصلی کلان شهر تهران گام بردارند. ایشان ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های دوره دوم شورای اسلامی شهر تهران و همچنین شهردار تهران، مسائل بافت‌های فرسوده، محدوده شهر، حمل و نقل عمومی، محیط زیست، مسکن، و نظارت بر ساخت و سازها و استحکام آنها را از مهمترین مشکلات کلان شهر تهران برشمردند و افزودند: توقع این است که با همت و تلاش و با عزم جدی برای برطرف کردن ناهماهنگی‌های احتمالی میان دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوط، گره این مشکلات از جمله حمل و نقل عمومی و ترافیک گشوده و زمینه آسایش مردم فراهم شود.

رهبر انقلاب اسلامی، مشخص‌شدن حریم و محدوده شهر تهران و جلوگیری از ساخت و سازهای بی‌رویه افراد فرصت طلب و نابودی منابع طبیعی را از دیگر مسائل مهم دانستند و تاکید کردند: باید پیشرفت کارها را از نزدیک لمس کرد و تنها به گزارش‌های رسمی اکتفا نکرد.

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با تاکید بر اینکه باید بر برج‌سازی نظارت جدی شود و این امر در مسیر صحیح خود قرار گیرد، اهمیت توجه به روح شهر تهران در کنار توجه به کالبد آن را یادآور شدند و افزودند: مسائل فرهنگی در همه شهرها به ویژه تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است و باید به این مساله توجه شود که فرهنگ ما فرهنگ انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی است.

ایشان با اشاره به تلاش برخی افراد برای زدودن ارزش‌های انقلاب اسلامی از جامعه و تغییر مسیر مردم از خط انقلاب تصریح کردند: باید ارزش‌های انقلاب و اسلام در همه بخش‌های فرهنگی رعایت شود و این کار نیازمند تلاش، انگیزه و عزم لازم است.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین بر لزوم باز بودن درهای شهرداری به روی مردم تاکید کردند و افزودند: شهرداری‌ها همواره در معرض افراد فرصت طلب و سودجو قرار دارند، اما ارتباط با مردم و دسترسی آسان آنان به مدیران شهرداری‌ها، موجب می‌شود زمینه بسیاری از فرصت‌طلبی‌ها از بین برود.

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با تاکید برلزوم برخورد جدی و قاطعانه مدیران شهرداری‌ها با افراد فرصت طلب و در عین حال سخت‌گیری نکردن به مردم خاطرنشان کردند: باید دراداره شهر از روش‌های علمی و محققان برجسته دانشگاه‌ها نیز استفاده شود.

ایشان همچنین بر لزوم شفاف‌سازی هزینه‌ها و بودجه‌های شهرداری، رعایت بیت‌المال، پرهیز از تجملات و تاثیرنگذاشتن گرایش‌ها و اختلاف نظرهای سیاسی بر کارها و خدمت به مردم تاکید کردند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: همه باید لباس خدمت بر تن کنید و در کنار یکدیگر به مردم خدمت کنید.