نگاهی به اسامی فیلم‌هایی که در روزهای پایان هفته برای پخش از تلویزیون انتخاب شده‌اند، از وقوع اتفاقی جدید و مهم حکایت نمی‌کند. فیلم‌هایی که در روزهای پنجشنبه و جمعه از تلویزیون پخش می‌شوند، ترکیبی از آثار قابل توجه سینمای دنیا، فیلم‌های تلویزیونی با کارگردانان جوان و فیلم‌های صرفا سرگرم کننده با موضوعات پلیسی و اکشن هستند.

شبکه اول سیما یک فیلم سینمایی «قرارداد» به همراه فیلمی تلویزیونی «دایره تلخ» را پنج‌شنبه و جمعه پخش می‌کند. «دایره تلخ» هم همانند فیلم‌های تلویزیونی اخیر شبکه اول از موضوعی خانوادگی برخوردار است و داستان قدیمی زن گرفتن برای شوهر پس از سال‌ها بچه‌دار نشدن را به تصویر می‌کشد.

دو فیلم «شبکه بهم ریخته» و «هیولا» نیز طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه از شبکه دو سیما پخش می‌شوند. این آثار که به لحاظ هنری کارنامه قابل قبولی در سینمای جهان ندارند، تنها می‌توانند به سرگرم کردن مخاطب خود امیدوار باشند.

اما برنامه «صد فیلم» شبکه سه سیما با به روی آنتن بردن فیلم «کارفون» کلینت ایستوود، پخش اثری قابل توجه را در سینمایی‌های پایان هفته سیما رقم می‌زند. این فیلم اگر چه تکراری است اما پخش دوباره آن برای علاقه‌مندان سینما می‌تواند جذاب باشد. شبکه سه سیما هم‌چنین فیلمی ایرانی را با نام «روشنایی دریا» پخش می‌کند. برنامه «سینما چهار» با پخش آخرین فیلم تکراری خود در هفته جاری، از جمعه هفته آینده پخش سری جدید خود را آغاز می‌کند. «آخرین‌ گام‌های یک محکوم به مرگ» ساخته تیم رابینز عنوان فیلم این هفته است که از مضمونی جنایی - پلیسی برخوردار است. شبکه تهران با پخش فیلم «عقرب» در روز جمعه، بر پخش فیلم‌های هندی همچنان تاکید دارد و مخاطبان تهرانی خود را به تماشای فیلمی دیگر از سینمای هندوستان دعوت می‌کند.

شبکه تهران پنج‌شنبه، ۱۵ شهریور ماه نیز کارتون پلوک مهربان را ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه برای کودکان پخش می‌کند که تکراری است.