دنیای اقتصاد - دفتر وزیر اطلاعات دوران اصلاحات روز گذشته با صدور اطلاعیه‌ای خبر انتخاب علی یونسی را به عنوان معاون سیاسی و امنیتی تکذیب کرد. همچنین محمد نهاوندیان، رییس دفتر حسن روحانی نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، خبر منتشر شده در مورد تشکیل کمیته سه‌‌نفره برای تعیین استانداران را نادرست خواند. رییس دفتر رییس‌جمهور در این خصوص گفت: نمی‌دانم مبنای این اخبار نادرست از کجاست. در اطلاعیه دفتر علی یونسی آمده است که پیرو انتشار اخباری در رسانه‌ها مبنی‌بر تشکیل معاونت سیاسی - امنیتی رییس‌جمهور و انتصاب علی یونسی برای این معاونت و دخالت وی در انتصاب استانداران، دفتر ایشان اخبار مذکور را تکذیب می‌کند. به نظر می‌رسد که انتشار این گونه اخبار به منظور فشار بر رییس‌جمهور محترم و همچنین تخریب چهره‌های نزدیک به ایشان از جمله علی یونسی منتشر می‌شود. تکذیب این خبر از سوی دفتر علی یونسی بازمی‌گردد به خبری که ۳ روز گذشته از سوی کمال‌الدین پیرموذن، نماینده اردبیل در مجلس منتشر شده بود.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری مهر تاکید کرد: اخبار موثقی از انتصاب علی یونسی به سمت معاون سیاسی - امنیتی ریاست‌جمهوری دارد. پیر موذن به خبرنگار «مهر» گفته بود که اطلاعات موثقی وجود دارد که نشان می‌دهد نهاد ریاست‌جمهوری قصد دارد معاونتی را به ریاست حجت الاسلام یونسی تحت عنوان معاونت سیاسی و امنیتی به‌وجود آورد. وی تاکید کرده بود که این معاونت در راستای جلوگیری از سهم خواهی‌ها و فشارها در وزارت کشور و وزارت امور خارجه جهت اجرای برخی سیاست‌های خاص است، این معاونت مقوم و مکمل وزارتخانه‌های سیاسی، اطلاعاتی و امنیتی است. پیرموذن با اشاره به انتخاب استانداران از سوی کمیته سه نفره بیان کرده بود که دولت با تشکیل کمیته‌ای با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور، یونسی معاون سیاسی- امنیتی رییس‌جمهور و رحمانی فضلی، وزیر کشور به عنوان افرادی باکفایت و شجاع، به منظور انتخاب استانداران از رشد انسان‌های بی‌کفایت در استان‌ها جلوگیری می‌کنند.

در ابتدای تشکیل دولت روحانی، علی یونسی یکی از گزینه‌های مطرح برای تصدی پست ریاست وزارت اطلاعات بود. زمزمه‌های حضور وزیر اطلاعات دولت اصلاحات در این وزارتخانه برخی جریان‌های تندرو را برآن داشت تا با مانع تراشی، احتمال انتخاب و گزینش او را از سوی روحانی کاهش دهند. البته مانع تراشی برای انتخاب برخی نیروها توسط رییس‌جمهور همچنان ادامه دارد. در همین رابطه در حال حاضر حملات رسانه‌ای جریان تندرو برای مقابله با معرفی جعفر توفیقی برای وزارت علوم است. بعد از انتشار خبر تشکیل معاونت سیاسی- امنیتی رییس‌جمهور برخی رسانه‌ها اقدام به انتشار گزارش‌هایی کردند که نشان می‌داد رییس دولت تدبیر و امید می‌خواهد موازی کاری با وزارتخانه‌های اطلاعات و کشور را همچون احمدی‌نژاد پی بگیرد. با خبر تکذیب تشکیل این معاونت برای انتخاب استانداران از سوی علی یونسی و محمد نهاوندیان گمانه‌زنی‌های برخی جریان‌های تندرو در خصوص حضور نزدیکان جریان اصلاحات در کابینه را نقش برآب کرد، گرچه مانع‌تراشی‌ها کماکان ادامه دارد.