دنیای اقتصاد- دولت یازدهم، لایحه واگذاری زمین‌های اطراف نمایشگاه بین‌المللی به صدا و سیما را که دولت دهم در آخرین روزهای عمر خود به مجلس فرستاده بود، پس گرفت. با این اقدام واگذاری زمین نمایشگاه به صداوسیما کاملا منتفی شد. لایحه واگذاری زمین‌های ۳۴ هزار میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی را دولت دهم در آخرین روزهای حضور خود به‌صورت طرح دو فوریتی به مجلس فرستاد. تعجیل در واگذاری این زمین‌ها آن هم با قید دو فوریت و در آخرین روزهای حضور دولت دهم، انتقادات بسیاری را به دولت احمدی‌نژاد وارد کرد.

با روی کار آمدن دولت جدید دولتمردان دولت یازدهم زبان به نقد این اقدام دولت گشودند. از آن میان اکبر ترکان واگذاری این زمین‌ها به صدا و سیما را شبهه‌دار خواند و گفت: این نوعی قدردانی متقابل بوده است و تصور می‌شود چون صداوسیما در مراسمی از رییس‌جمهور تقدیر کرد، او هم متقابلا با واگذاری اراضی با ارزش نمایشگاه بین‌المللی قصد جبران آن را داشته است. محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت هم درباره ارسال این لایحه با قید دو فوریت گفته بود: قید دو فوریت مربوط به لوایحی است که در آن منافع ملی در میان است و در صورت تاخیر در بررسی ضرری متوجه منافع کشور شود. بر این اساس دولت یازدهم درصدد بازپس‌گیری این لایحه از مجلس بود. محمدرضا نعمت‌زاده اعلام کرده بود که تا اول شهریور ماه دولت درخواست استرداد این لایحه از مجلس را ارائه خواهد کرد. بعد از آن هم مجلس بررسی این طرح را مسکوت گذاشت و علی لاریجانی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام حسن روحانی، لایحه واگذاری زمین‌های نمایشگاه تهران به صداوسیما را به روحانی عودت داد. مشاور رییس مجلس هم با اعلام این خبر گفته بود: اگر دولت، اصلاحات موجود درباره مصوبه واگذاری نمایشگاه بین‌المللی تهران به صداوسیما را بپذیرد، مجددا باید این مصوبه را به هیات تطبیق مصوبات ارسال کند تا بعد از تایید نهایی اجرایی شود.

اما دولت روحانی نه تنها میلی به ارسال این طرح به مجلس نداشت، بلکه خواهان باز‌پس‌گیری آن هم بود. تا اینکه روز گذشته مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر خبر منتفی شدن این واگذاری را تایید کرد و گفت: با پس گرفتن این لایحه از مجلس، واگذاری نمایشگاه بین‌المللی به صدا و سیما هم فعلا منتفی شده است.

سخنگوی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی هم این خبر را تایید کرد و از منتفی‌شدن واگذاری زمین‌های نمایشگاه خبر داد. حمیدرضا آملی در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: در چند وقت گذشته دولت با ارسال نامه‌ای خواستار باز پس‌گیری لایحه‌ واگذاری زمین‌های نمایشگاه به صدا‌وسیما شده بود و در پاسخ به این نامه، رییس مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای لایحه مذکور را به دولت بازگرداند. او ادامه داد: با باز پس‌گیری این لایحه نمایشگاه بین‌المللی با روال سابق خود در حال فعالیت بوده و این امر به دلیل اهمیت جایگاه نمایشگاه در تجارت است.