رییس‌جمهور: بر اساس منافع ملی و رهنمودهای رهبری حرکت می‌کنیم

دنیای اقتصاد- جلسه روز یکشنبه هیات دولت به ریاست حسن روحانی رییس‌جمهور برگزار شد. در این جلسه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه گزارشی از برنامه‌های سفر هیات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به مقر سازمان ملل متحد ارائه کرد و اعضای دولت نیز از خدمات ارزنده وی در جریان این سفر تقدیر و تشکر کردند. حسن‌روحانی نیز با تشکر از رهبری به دلیل اعتماد به دولت در جریان مذاکرات نیویورک تاکید کرد: براساس منافع ملی و رهنمودهای رهبری حرکت می‌کنیم. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت رییس‌جمهوری از حمایت‌های مقام معظم رهبری از ابتدای این دولت تا کنون به ویژه حمایت‌های اخیر ایشان از تحرک دیپلماسی دولت و ابراز اعتماد رهبری به دولت خدمتگزار تشکر و قدردانی کرد و گفت: سیاست‌ خارجی دولت تدبیر و امید همواره بر اساس حکمت، عزت و مصلحت و تامین‌کننده منافع ملی کشور خواهد بود و در این مسیر با گام‌های استوار به پیش خواهد رفت. روحانی تاکید کرد: دولت در حرکت رو به جلوی خود بر اساس منافع ملی و رهنمودهای مقام معظم رهبری گام برخواهد داشت و با تمام توان از حقوق هسته‌ای ملت ایران دفاع خواهد کرد و برای رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران از هیچ اقدامی فروگذاری نخواهد کرد. رییس‌جمهور اظهار کرد: دولت با دیپلماسی فعال و کارآمد و بر اساس منافع ملی و آ‌رمان‌های والای نظام اسلامی همواره از عزت و منافع ملی دفاع خواهد کرد و با هوشیاری کامل تحولات و مناسبات بین‌المللی را رصد می‌کند. روحانی افزود: دولت با تمام توان خود تلاش می‌کند تا نسبت به ارتقای سطح معیشت مردم، مشکلات تولید را رفع کرده و به شعار پیشرفت همراه با عدالت جامه عمل بپوشاند.

در این جلسه به پیشنهاد وزیر کشور و تصویب هیات وزیران آقایان محمدحسین مقیمی، محمد وکیلی، حسن صادقلو و محمدرضا مروارید به عنوان استانداران استان‌های مرکزی، سمنان، گلستان و ایلام انتخاب شدند. روحانی استانداران را به رعایت حفظ خط اعتدال در انتصابات و شیوه برخورد و ایجاد فرصت برابر برای همه و تلاش برای رونق اقتصادی توصیه کردند. همچنین در این جلسه ضمن معرفی دکتر ستاری به عنوان معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، از خدمات خانم دکتر سلطانخواه نیز تقدیر و تشکر شد.

تغییر ساعت کار ادارات

در جلسه هیات دولت همچنین، ساعات جدید آغاز به کار دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و مراکز آموزشی و خدمات درمانی، بانک‌ها و واحدهای نظامی به تصویب اعضای دولت رسید. بر این اساس و با موافقت هیات دولت، ساعات آغاز به کار دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزش عالی و پژوهشی و بخش‌های آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ساعت ۸ صبح، مدارس ساعت ۷:۱۵ تا ۷:۴۵ صبح، بانک‌ها ساعت ۷:۳۰ صبح و واحدهای نظامی در ساعت ۶:۳۰ تا ۷ صبح تعیین شده است. اعضای هیات دولت همچنین در این جلسه با افزایش سرمایه جمهوری اسلامی ایران در بانک توسعه اسلامی موافقت کردند. علاوه بر این هیات وزیران با عضویت وزرای امور اقتصادی و دارایی، دادگستری و کشور در شورای عالی اداری و عضویت وزرای آموزش و پرورش و صنعت، معدن و تجارت در شورای حقوق و دستمزد موافقت کرد.