حسن روحانی در جلسه صبح دیروز هیات دولت گفت که ما همواره گفتیم برای مذاکره باید روی میز مذاکرات منطق و عقلانیت باشد، روی میز مذاکرات هیچ‌وقت باروت نمی‌تواند تاثیرگذار باشد. روحانی در سخنان خود حادثه تروریستی حمله به سفارت ایران در بیروت را محکوم کرد و به خانواده رایزن فرهنگی ایرانی در لبنان تسلیت گفت. رییس دولت تدبیر و امید همچنین تاکید کرد که مذاکرات ایران و ۱+۵ برای یک دوره شش ماهه است و اگر مذاکرات متعادلی باشد به نفع همه خواهد بود. حسن روحانی در تقبیح گزینه نظامی که به گفته باراک اوباما رییس‌جمهوری آمریکا همچنان روی میز مذاکرات است، گفت: «متاسفانه برخی از بهانه‌جویی‌ها و زیاده‌طلبی‌ها نگذاشت مذاکرات به پایان موفقیت‌آمیز خودش برسد. ما همواره گفتیم برای مذاکره باید روی میز مذاکرات منطق و عقلانیت باشد، روی میز مذاکرات تهدید هیچ‌وقت نمی‌تواند تاثیر گذار باشد. مردم ما همیشه در برابر تهدید دیگران ایستادگی و مقاومت کرده‌اند، باز هم ایستادگی و مقاومت می‌کنند. ملت ما تبعیض را نخواهد پذیرفت؛ زیرا حقوقی که وجود دارد برای همه یکسان است.»

رییس‌جمهور با اشاره به انفجار تروریستی بیروت تاکید کرد کسانی که فکر می‌کنند از طریق ترور، ایجاد ارعاب و خشونت می‌توانند به اهداف خود برسند، همواره اشتباه کرده‌اند و این بار هم اشتباه می‌کنند.

رییس دولت یازدهم همچنین به مذاکرات ایران با ۱+۵ در زمینه مسائل هسته‌ای اشاره کرد و گفت: «جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه حاضر نیست از حقوق حقه و از منافع ملی خود کوتاه بیاید، از خطوط قرمزی که نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران ترسیم کردند، از آنها عقب‌نشینی کند. ما همواره در مذاکرات خواهان آن بودیم که از طریق منطق، استدلال و مقررات بین‌المللی باید مسائل را حل و فصل کنیم.»

روحانی با تاکید بر اینکه ما دنبال ثبات در کل این منطقه هستیم، گفت: «ما دنبال بازی برد - برد هستیم. باید مذاکرات در چارچوب منطق و احترام متقابل و منافع متقابل باشد؛ مخصوصا این مذاکرات که برای یک دوره شش ماهه است. اگر مذاکرات متعادل و معتدلی باشد و به نفع همه باشد، می‌تواند مبنایی باشد برای مذاکرات بلندمدت ما که آن مذاکرات بلندمدت می‌تواند منافع خودمان و منافع دیگران را هم ان‌‌شاء‌الله تامین کند.»