عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه روش خوداظهاری در ثبت‌نام یارانه در دولت قبل هم شکست خورده بود، گفت: پرداخت یارانه به ۹۰درصد مردم تخلف از قانون است و مجلس با این موضوع برخورد می‌کند. موسی الرضا ثروتی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم، ضمن اشاره به این موضوع که دولت در اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها موظف است طبق قانون عمل کند، گفت: مسلما برای اجرای قانون دولت باید پیش‌بینی‌های لازم را به عمل آورد. وی گفت: اصلی‌ترین مساله در پرداخت یارانه این است که دولت باید یارانه را به اقشار نیازمند بدهد. ثروتی با بیان اینکه روش کار بستگی به دولت دارد، افزود: دولت در انتخاب روش خود انصرافی با حذف دستوری مختار است، ولی دولت در حالی روش خود اظهاری را انتخاب کرده که این روش در دولت قبل شکست خورده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه مردم یارانه را حق خود می‌دانند، اضافه کرد: تصور دولت این است که مردم بهتر به حرفش گوش می‌کنند، در صورتی که در عمل این اتفاق نیفتاد.

وی گفت: دولت می‌تواند در اجرای هدفمندی از تجارب دیگر کشورها استفاده کند. به‌طور مثال در آمریکا ۴۷ میلیون نفر سالانه در حدود ۷۶ میلیارد دلار یارانه غذایی می‌گیرند، منتها این افراد با برنامه و مطالعه شناسایی شده‌اند.

ثروتی گفت: دولتی که تمام حساب‌های بانکی مردم را دراختیار دارد، آیا نمی‌تواند مردم نیازمند را شناسایی کند.در هیچ جای دنیا مثل کشور ما عمل نمی‌کنند. وی گفت: وظیفه دولت است که بداند چه کسی نیازمند است. دولت موظف است این افراد را شناسایی کند. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: اگر دولت به همین تعداد که یارانه ثبت نام کرده‌اند، یارانه دهد، یعنی خلاف قانون عمل کرده است، چون که یارانه باید فقط به نیازمندان تعلق گیرد و نه ۹۰ درصد جامعه.