مهر نوشت: علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس در مراسم هفته گرامیداشت مقام معلم گفت که ادامه حصر موسوی و کروبی با گذشت مدتی طولانی از این موضوع دیگر منطقی و معقول نیست و سودی برای نظام ندارد. به گفته او در ماجرای سال ۸۸ هر دو طرف اشتباه کردند و راه‌حل این است که یا هر دوطرف محاکمه شوند یا حصر خاتمه بیابد؛ چون ادامه آن منطقی نیست و اگر یکی از این افراد در حصر فوت کند، ممکن است این مساله حل نشده باقی بماند. مطهری در ادامه تاکید کرد که ادامه حصر به مدت ۱۰ تا ۲۰ روز منطقی بود؛ اما اینکه عده‌ای شرط بگذارند که اینها توبه کنند و حصر رفع شود غیر‌منطقی است؛ چون توبه باید از روی رضایت و اختیار باشد. او همچنین گفت:« پس از انتخابات ۹۲ شرایط تغییر کرده است و اینها نیز دیگر انگیزه‌های سابق را ندارند. از نظر برخی، مردم یا مطیع محض هستند یا معاندند؛ در حالی که به اعتقاد من عده‌ای هم بین این دو طیف هستند که نظام و مبانی آن را قبول دارند؛ اما انتقاداتی هم دارند و موسوی و کروبی در این دسته قرار می‌گیرند.» مطهری تاکید کرد: «قوه‌قضائیه باید درخصوص ادامه حصر پاسخگو باشد که چرا اینها بیش از سه سال بدون محاکمه در حصر هستند، این امر شرعی و قانونی نیست.»

این نماینده مردم تهران همچنین یادآور شد: «باید بین مجرم عادی و سیاسی تفاوت قائل شد، برای مثال این مجرمان باید هیات منصفه سیاسی داشته باشند و قانون باید امتیازاتی برای آنان قائل شود، چون مجرم سیاسی به فکر اصلاح امور جامعه است.»

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی متذکر شد که باید برای حصر منطق داشته باشیم؛ در غیر ‌این صورت بهترین راه این است که این افراد بتوانند در دادگاه از خود دفاع کنند و اگر دادگاه حکمی صادر کرد همه می‌پذیرند؛ اما به هر حال تداوم این روند درست نیست و اگر در اثر کهولت سن یکی از این افراد فوت کند، چه کسی پاسخگو خواهد بود.