روزنامه «تلگراف» در گزارشی مفصل به تاثیر فوتبال و جام‌جهانی روی جامعه ایران پرداخت.این روزنامه نوشت: یکی از جنبه‌های مثبتی که جام‌جهانی دارد این است که با کشورهای شرکت کننده در این جام آشنایی بیشتری کسب می‌کنید. یکی از این کشورها ایران است که در گروه F با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین همگروه است. چند روز قبل خبرنگاری آمریکایی از علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران پرسید که مشکل پیراهن‌های این تیم حل شده است یا خیر و کفاشیان با خنده پاسخ داد: اگر لیونل مسی هر ۱۰ پیراهن بازیکنان ایران را بخواهد می‌تواند به خواسته‌اش برسد.

بعدها ادعا شد که داستان اصلی خارج از کنترل کفاشیان بوده است و تیم ملی ایران مشکلی برای لباس‌های خود در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل ندارد و اینها همه ساخته رسانه‌ها بوده است. البته نمی‌توان مشکل مالی را که فوتبال ایران با آن روبه‌رو بوده است، نادیده گرفت. به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال ایران نمی‌تواند حقوق ۲/۱ میلیون پوندی کی‌روش در سال را تامین کند و این مربی پرتغالی پس از پایان جام‌جهانی این کشور را ترک خواهد کرد. دیگر جنبه جام‌جهانی فوتبال در ایران در روزهای اخیر را حسن روحانی، رئیس‌جمهور این کشور نشان داد. او پس از پایان بازی با نیجریه عکسی از خود را که در حال تماشای بازی بود، در صفحه اجتماعی خود قرار داد. این اولین عکس غیرکاری حسن روحانی است که منتشر می‌شود و از آن جهت جالب توجه است که او یک روحانی است.

دیگر مشکلی که فوتبال ایران با آن روبه‌رو بوده است، ورود زنان به ورزشگاه بود که رئیس جمهور ایران دستور بررسی این موضوع را داده است. مردم ایران علاقه زیادی به فوتبال دارند. اخیرا چند هزار نفر در سراسر جهان خودشان را به کشور برزیل رسانده‌اند تا تیم ملی ایران را حمایت کنند. فوتبال ایران بسیار جالب توجه است. در نظر بگیرید که برای یک بازی باشگاهی نزدیک به ۱۰۰ هزار تماشاگر می‌تواند به ورزشگاه برود. این آمار در بازی‌های ملی ایران به‌طور ثابت وجود داشته است. سال گذشته ایران در حضور ۱۰۰ هزار نفر موفق شد کره‌جنوبی را در تهران شکست دهد.