دنیای اقتصاد، بجنورد، فاطمه برزگر: نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی کمبود اعتبارات را عامل اصلی روند کند پروژه بزرگراه بجنورد به آزاد شهر دانست. موسی الرضا ثروتی گفت: این پروژه حدود ۱۰ سال است که به‌دلیل عامل مهم کمبود اعتبارات هنوز نتوانسته به مرحله بهره‌برداری برسد؛ پروِژه‌ای که به‌طور حتم در توسعه راه‌ها و همچنین توسعه اقتصادی استان بسیارموثر خواهد بود.

وی شروع پروژه بزرگراه بجنورد به آزاد شهر را از مشهد تا گرگان عنوان کرد و گفت: تاکنون قطعاتی ازاین پروژه به اتمام رسیده است. ثروتی درخصوص اعتبارات تخصیصی پروژه بزرگراه بجنورد به آزادشهر با بیان اینکه قرار بود درسال گذشته، ۵۰ میلیارد تومان به این طرح اختصاص یابد، افزود: متاسفانه سال ۹۲، از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی فقط ۵ میلیارد تومان یعنی ۱۰ درصد اختصاص یافت که تزریق این اعتبارات قطره چکانی روند کار پروژه را طولانی‌تر کرده است. با این روند تزریق قطره چکانی اعتبارات این پروژه همچنان اگر ۲۰ ساله هم شود به بهره‌برداری نخواهد رسید.

وی با اعلام اینکه در سفر رهبری به استان خراسان شمالی مصوب شد ۷۰ میلیارد تومان از محل ردیف بودجه‌ای اعتبار بدهند، افزود: متاسفانه این اعتبار محقق نشده و دراین خصوص بارها در مجلس تذکر دادیم و به نتیجه نرسیده‌ایم. وی درباره توجه و پیگیری مسوولان استانی در پروژه بزرگراه بجنورد به آزادشهر گفت: پیگیری مسوولان زمانی به سرانجام می‌رسد که دولت پول بدهد، تازمانی که دولت پول ندهد مصوبه‌ای اجرا نمی‌شود. ثروتی در ادامه به اوراق مشارکت پیمانکاران این پروژه اشاره کرد و گفت: اگر پیمانکاران اوراق مشارکت بگیرند به‌طور حتم ادامه کار این پروژه سریع‌تر انجام خواهد شد. وی در رابطه با پیشرفت فیزیکی پروژه بزرگراه بجنورد به آزاد شهر گفت: بجنورد به آشخانه ۴۰ درصد، آشخانه به چمن بید ۳۰ درصد، چمن بید به گلستان ۱۵ درصد تاکنون بوده است. این در حالی است که رئیس مجمع نمایندگان استان از کم توجهی مسوولان در اجرای پروژه بزرگراه بجنورد- آزاد شهر انتقاد و اظهارکرد: مسوولان برای اجرای پروژه راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان وارد میدان نمی‌شوند. دکتر قاسم جعفری خاطرنشان کرد: بزرگراه بجنورد- آزاد شهر، قرار بود مهر ماه سال ۹۱ به بهره‌برداری برسد؛ ولی تاکنون خبری از بهره‌برداری آن نیست. نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: شاید یکی از علل به بهره‌برداری نرسیدن پروژه بزرگراه بجنورد- آزادشهر، کمبود اعتبارات باشد؛ اما کم توجهی مسوولان نیز سبب شده است این پروژه تاکنون به بهره‌برداری نرسد. وی افزود: با این شرایط تزریق قطره‌چکانی اعتبارات این نوع پروژه‌ها که از جمله پروژه‌های مهر ماندگار هم هست، به نتیجه نخواهد رسید. این درحالی است که سالانه بیش از ۲۰ میلیون مسافر در این مسیر تردد دارند و می‌طلبد برای به بهره‌برداری رسیدن این پروژه اقدام شود. قول‌های مسوولان در اجرای پروژه‌ها تازمانی به مرحله بهره‌برداری نرسد دردی رادوا نمی‌کند.