اقتصاد نیوز: مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور از امضای توافق‌نامه‌ای با یک شرکت چینی برای احداث فرودگاه جدید مشهد در حالی به‌تازگی خبر داده است که چندی پیش ‌بر ضرورت توقف فرودگاه‌سازی در کشور تاکید کرده بود. محمد‌علی ایلخانی که حدود یک ماه قبل سکان هدایت فرودگاه‌های کشور را در دست گرفته است در اولین گام اعلام کرده بود کیفی‌سازی فرودگاه‌ها را در اولویت قرار می‌دهیم و نیازی به ساخت فرودگاه جدید نداریم اما روز گذشته از امضای توافق‌نامه‌ای با یک شرکت چینی برای احداث فرودگاه جدید مشهد خبر داده است. مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور همچنین به خبرگزاری مهر گفته است هزینه احداث این فرودگاه از محل منابع مالی که در اختیار چینی‌ها داریم تامین خواهد شد.

ایلخانی حتی از علاقه‌مندی یک شرکت فرانسوی برای احداث فرودگاه جدید مشهد به روش BOT نیز خبر داده که در این زمینه صحبت‌هایی هم انجام شده است.

اعلام این خبر در حالی است که بالغ‌بر ۵۰ فرودگاه زیان‌ده در کشور داریم که در اغلب این فرودگاه‌ها شاید در طول هفته پرواز چندانی انجام نشود. هرچند فرودگاه مشهد از پرترددترین فرودگاه‌های کشور است، از طرف دیگر بخش خصوصی نیز به علت وجود مقررات و قوانین سختگیرانه در زمینه سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های کشور با چالش مواجه است و تاکنون نتوانسته توفیقاتی در این زمینه به دست آورد. گویا این بار نوبت کشورهایی چون چین است تا وارد موج فرودگاه‌سازی در کشور شوند. با این حال مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور اظهار امیدواری کرد که فرودگاه جدید بتواند با ظرفیت اعزام و پذیرش بالا، فضای متناسب با نشست و برخاست هواپیما و بهره‌مندی از ترمینال‌های مناسب موجب تسهیل در تردد مسافران و زائران بارگاه علی بن‌موسی‌الرضا (ع) و ارائه خدمات شایسته باشد.