ایرنا نوشت: شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان نهادی بالادستی در سال ۱۳۸۴ مصوبه‌ای درباره گسترش فرهنگ حجاب و عفاف تصویب کرد که اگر به بندهای مختلف آن توجه لازم شده بود، شاید امروز پدیده بدحجابی باعث کارت زرد مجلس به وزیر کشور درباره عدم برخورد با آنها نمی‌شد. شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ چهارم مرداد ماه سال ۱۳۸۴، مصوبه‌ای را باعنوان «راهبردهای گسترش فرهنگ عفاف» تصویب کرد که این مصوبه از سوی حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی رئیس‌جمهوری وقت برای اجرا ابلاغ شد.

طبق بند ۴۶ از این مصوبه ۴۷ بندی به‌منظور ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در امر ترویج و گسترش فرهنگی عفاف و حجاب در جامعه، کمیته ترویج و گسترش فرهنگی عفاف با ترکیبی از نمایندگان ۲۲ وزارتخانه، دستگاه و سازمان مختلف در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد. براساس این مصوبه، ریاست کمیته برعهده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است و نایب رئیسی آن را نیز رئیس سازمان تبلیغات اسلامی عهده دار است.

شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در مصوبه خود بر «تربیت و توسعه نیروی انسانی مومن، کارآمد و آشنا به مسائل فرهنگی- تبلیغی در امر عفاف و حجاب و پرهیز از برخوردهای خشن، فیزیکی و تحقیرآمیز با متخلفان» تاکید کرده است، اما برخی مواقع این موضوع رعایت نمی‌شود.

نمایندگان در حالی از عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور درباره بدحجابی سوال کردند و به وی کارت زرد نشان دادند که این وزارتخانه فقط یکی از ۲۲ وزارتخانه و سازمان عضو کمیته ترویج و گسترش فرهنگ حجاب محسوب می‌شود.