ایسنا: معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در دنیای کنونی برای اصلاح هر بندی و کوتاه کردن هر مسیری اعم از اصلاح نظام اداری و رفع ‌نواقص بوروکراسی و گسترش خدمات فنی و اجتماعی یا حتی مبارزه هوشمند با فساد در زمینه‌های مختلف علمی و فرهنگی واجب است از قابلیت‌های فناوری‌های جدیدی ازجمله اینترنت استفاده کرد. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در همایش بین‌المللی اینترنت، پیشران توسعه اقتصادی اظهار کرد: همگان می‌دانند که ورود به عصر ارتباطات که عصر دانایی، عصر امروز، عصر جابه‌جایی ثروت، قدرت و منزلت و عصر کاهش فاصله‌ها است متکی به انقلابی است که در فناوری ارتباطات و اطلاعات رخ داده است. امروز انقلاب ارتباطات بر اساس اطلاعات جهان را دگرگون کرده است.

وی اظهار کرد: من متاسفم درحالی‌که باید بیشترین و بهترین بهره‌ها را از این فناوری برای تحول در اقتصاد، کارآفرینی، سالم‌سازی جریان آزاد اطلاعات و تقویت شبکه‌های اجتماعی ببریم، عده‌ای دامنه آن را محدود می‌بینند و گمان می‌کنند که می‌توانند با بستن و تنگ کردن فضای دسترسی شهروندان در را به روی دنیای جدید ببندند. وی با بیان اینکه در دولت یازدهم موضوع فیلترینگ ضابطه‌مند شده است تصریح کرد: خوشبختانه در دولت یازدهم از مسدود کردن بی‌دلیل سایت‌ها جلوگیری شده است، البته هنوز ما از اقدامات انجام شده راضی نیستیم و همان‌طور که رئیس‌جمهور نیز اشاره کرده‌اند، سرعت اینترنت، پهنای باند و ضوابط موجود را عقب‌تر از نیازهای جامعه می‌دانیم. جهانگیری درادامه خاطرنشان کرد: دولت هنوز بر این اعتقاد است که تا جایی که این شبکه‌ها عملا موجب زیان اخلاقی و فرهنگی کشور نشوند نباید به محدودیت آنها دست زد. این رویکرد در ادامه کار دولت نیز ادامه خواهد داشت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم که قوانین و مقررات متناسب با موقعیت‌ها را به‌جای سلیقه‌ها بنشانیم و با تلاش برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات، جنبه‌های مثبت شبکه‌های اجتماعی را تقویت کنیم و از دستاوردهای تکنولوژی نهایت استفاده را ببریم. معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ما همواره دغدغه‌های دینی و اخلاقی داشته و داریم، اظهار کرد: ما معتقدیم این دغدغه‌ها و حساسیت‌ها تنها مخصوص ما نیست بلکه متدینین و مسلمانان در همه جای جهان بر این موضوع حساسند و برای این حساسیت‌ها قواعد اخلاقی، دینی و حقوقی تدوین کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه تسهیل دسترسی به اینترنت، افزایش پهنای باند و بهبود سرعت اینترنت از الزاماتی است که برای توسعه کشور، توسعه اداری و کاهش مشکلات پیشنهاد می‌شود، اظهار کرد: در شرایطی که ما از مشکلات شهری بسیاری رنج می‌بریم و آلودگی هوا مردم را آزار می‌دهد، چرا نباید از امکانات استفاده کنیم تا حضور فیزیکی در سطح شهر کاهش نیابد. وی همچنین تصریح کرد: ما باید شرایطی فراهم کنیم که شهروندان بدانند حضور فیزیکی در ادارات ضروری نیست. معاون اول رئیس‌جمهور همچنین تصریح کرد: من از مجموعه وزارت ارتباطات انتظار دارم که شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کنند که تا پایان کار دولت یازدهم، جهش خوبی در زمینه استفاده از اینترنت فراهم آمده باشد. در‌واقع ما باید به سمتی حرکت کنیم که استفاده از اینترنت برای ما زندگی بهتری فراهم کند و سختی‌های زندگی را کاهش دهد و کسب‌وکار را رونق بخشد.