مرکز آمار ایران نرخ تورم روستایی مهرماه امسال را ۹/۱۸ درصد و تورم نقطه به نقطه را ۸/۱۱ درصد اعلام کرد. این مرکز گزارش شاخص قیمت‌ کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور در مهر ماه سال ۱۳۹۳ را براساس سال پایه ۱۳۹۰ اعلام کرد. براساس این گزارش شاخص کل (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در مهر ماه سال ۱۳۹۳ عدد ۲۰۶ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ۸/۰ درصد افزایش داشته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۸/۱۱درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۳/۱۲) کاهش یافته است.

درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم روستایی) در دوازده ماه منتهی به مهر ماه ۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۹/۱۸درصد است که نسبت به تورم دوازده ماه منتهی به شهریور ماه ۱۳۹۳ (۹/۲۰) کاهش یافته است.

شاخص گروه عمده‌ خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در این ماه به رقم ۴/۲۲۴ رسید که نسبت به ماه قبل ۴/۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها»در ماه مورد بررسی به عدد ۷/۲۲۰رسید که نسبت به ماه قبل ۳/۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها»‌ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲/۶ درصد افزایش نشان می‌دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه ۳/۱۷ درصد است.

شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات»‌ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲/۶ درصد افزایش نشان می‌دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به مهر ماه ۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲/۱۷ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه ۱۳۹۳ (۲/۲۰) کاهش یافته است. شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»‌ در مهر ماه ۹۳ به رقم ۷/۱۹۳ رسید که ۲/۱ درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می‌دهد. میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»‌ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶/۱۶ درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به مهر ماه سال ۱۳۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۴/۲۰ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماه منتهی به شهریور ماه ۱۳۹۳ (۶/۲۱) کاهش یافته است.