ایسنا: خانواده‌های دو مهندس ربوده شده ایرانی در سوریه با معاون وزیر امور خارجه دیدار کردند. حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه، روز شنبه ۲۵ بهمن ۹۳ با خانواده‎های دو مهندس ایرانی ربوده شده در سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، خانواده‎های این افراد ربوده شده، از وزارت امور خارجه ایران و نهادهای مسوول ذی‌ربط خواستار اقدام عاجل و پیگیری جهت تعیین سرنوشت عزیزانشان شدند. امیرعبداللهیان با اشاره به اقدامات سه ساله وزارت امور خارجه، سفارت ایران در دمشق و دیگر نهادهای ذی‌ربط در جهت تلاش برای تعیین سرنوشت دو مهندس ایرانی و آزادی آنها و با یادآوری تاکیدات وزیر امور خارجه برای پیگیری جدی موضوع تعیین سرنوشت و آزادی فوری این عزیزان، تاکید کرد که در این خصوص کمیته ویژه‌ای جهت روشن‌سازی آخرین وضعیت و سرنوشت مهندسان ربوده شده در سوریه تشکیل شده است. او افزود: «وزارت امورخارجه در تمام گفت‌وگوها با دولت سوریه و همچنین برخی کشورهای منطقه و مقامات سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی ذی‌ربط، موضوع سرنوشت مهندسان ایرانی را پیگیری می‌کند و به تلاش‌های همه‌جانبه خود در این زمینه ادامه خواهد داد.»

تکذیب اسارت ۳۰ ایرانی

از سوی دیگر، یک منبع مطلع برخی اخبار مبنی بر اسارت ۳۰ افسر و سرباز ایرانی به دست گروه تروریستی داعش در درعای سوریه را تکذیب کرد. این منبع مطلع در گفت‌وگو با «ایسنا»، با تکذیب اخبار مربوط به دستگیری و اسارت ایرانی‌ها در سوریه، گفت: «چنین اخباری صحت ندارد.» روز شنبه برخی رسانه‌ها اخباری مبنی بر اسارت ۳۰ افسر و سرباز ایرانی توسط داعش در سوریه را منتشر کردند در حالی‌که برخی اخبار از اسارت تعدادی از پیشمرگ‌های کرد در شهر کرکوک نیز منتشر شده است. مقامات ایرانی همواره اعلام کرده‌اند که حضور نظامی در سوریه ندارند و تعاملات میان دو کشور در این زمینه با توجه به درخواست و نیاز سوریه در زمینه تبادل مستشاران نظامی است.