گروه بنگاه‌ها: سومین همایش ملی دفاتر پیشخوان دولت با مشارکت شماری از وزارتخانه‌ها و ارگان‌های دولتی، ۲۲ اردیبهشت برگزار می‌شود. رئیس کارگروه راهبری دفاتر پیشخوان خدمات دولت در نشست خبری تشریح جزئیات برگزاری این همایش، اعلام کرد: هدف اصلی از برگزاری این همایش، رونمایی از ۵ طرح بزرگ بین دفاتر پیشخوان و دولت است که با اجرای آنها، بسیاری از خدمات دولت به دفاتر پیشخوان واسپاری می‌شود.

فیض بخش افزود: بزرگ‌ترین این طرح‌ها که جزئیات آنها طی همایش اعلام و رونمایی خواهد شد، با مشارکت نهاد ریاست جمهوری و با تاکیدات شخص رئیس‌جمهوری طی یک سال گذشته اجرایی شده و ثمرات مثبتی داشته است.

به گفته رئیس ستاد حمل‌ونقل مدیریت سوخت کشور که نهاد متبوعش کارگروه راهبری دفاتر پیشخوان خدمات دولت است، یکی دیگر از این طرح‌ها با وزارت بهداشت، دیگری با وزارت علوم و دو طرح دیگر هم با سازمان ثبت‌احوال کشور به مرحله اجرا خواهد رسید.

وی تاکید کرد: هدف از راه‌اندازی دفاتر خدمات پیشخوان دولت، کوچک‌سازی و چابک‌سازی دولت است و توسعه این دفاتر در دستور کار قرار دارد. فلاح، دبیر کانون دفاتر پیشخوان خدمات دولت نیز اعلام کرد: در سومین همایش ملی دفاتر پیشخوان دولت، ارگان‌هایی چون وزارتخانه‌های کشور، اقتصاد، نیرو و بهداشت و نهادهایی چون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، کانون دفاتر پیشخوان خدمات دولت و سازمان ثبت‌احوال مشارکت دارند.

به گفته وی، در همایش فوق، از ۵ خدمت ویژه‌ای که قرار است در دفاتر پیشخوان خدمات دولت ارائه شود، رونمایی خواهد شد.

فلاح افزود: یک طرح زیرساختی هم با ارکان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارتقای امنیت خدمات دفاتر پیشخوان طی سه سال گذشته اجرایی شده و به دلیل افزایش استانداردهای امنیتی این دفاتر، خدمات برخی دستگاه‌های دولتی از جمله شهرداری‌ها و سازمان تامین اجتماعی در حال واگذاری به این دفاتر است. وی اعلام کرد: هم اکنون ۱۶ هزار دفتر پیشخوان خدمت دولت مسوولیت ارائه خدمات شهری و روستایی را عهده‌دار هستند.