گروه خبر: فرمانده نیروی انتظامی کشور از ممانعت از ورود زنان به ورزشگاه بر اساس قانون خبر داد.

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی دیروز در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی به مساله ورود بانوان به ورزشگاه‌ها اشاره و تاکید کرد: در این خصوص طبق قانون اقدام می‌کنیم هرچند که ممکن است برخی‌ها خرده‌ بگیرند ولی نیروی انتظامی مجری اجرای قانون است. بر اساس آنچه «ایرنا» از این دیدار گزارش کرده است، فرمانده نیروی انتظامی همچنین ممانعت این نیرو ازبرگزاری کنسرت‌ها و ورود زنان به ورزشگاه‌ها را بر اساس وظیفه ذاتی و شرعی نیروی انتظامی خواند و در بیان دلیل آن گفت: «ما در کشوری اسلامی هستیم و پاسداری از ارزش‌ها وظیفه ذاتی ما برشمرده می‌شود.»


لزومی برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها وجود ندارد

از سوی دیگر آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان نیز تاکید کرد: در شرایط فعلی چه لزومی دارد بحث ورود زنان به ورزشگاه‌ها مطرح شود یا فلان کنسرت در مکانی برگزار شود یا نشود؟ این مشکلی را حل نمی‌کند، نباید در بیان دولتی‌ها تعبیراتی باشد که سبب زحمت برای نیروی انتظامی شود. به گزارش خبرگزاری تسنیم، این مرجع تقلید صبح دیروز در دیدار با سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، گفت: باید هماهنگی کاملی در این زمینه‌ها صورت گیرد و مردم باور کنند که نیروی انتظامی هم ضامن انتظام و امنیت ظاهری است و هم امنیت اخلاقی. وظیفه نیروی انتظامی فقط کنترل چراغ قرمز و سبقت غیرمجاز نیست و باید بقیه وظایف ناجا را هم بپذیرند. استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم تاکید کرد: هم‌اکنون ما در شرایط حساسی هستیم و طرف غربی دائم بهانه‌های بی‌خود و بچگانه می‌گیرد، در این شرایط نباید بین خودمان اختلاف ایجاد کنیم و چیزی را که لازم نیست، مطرح کنیم. آیت‌الله‌مکارم شیرازی با اشاره به نامه‌های مردم که به مساله رفتن زنان به ورزشگاه‌ها و موسیقی ایراد گرفته‌اند، اظهار کرد: مردم از این مسائل ناراحت هستند و می‌گویند چرا در این زمینه موضع گرفته نمی‌شود، پس چه ضرورتی دارد این مسائل در شرایط فعلی مطرح شود و با دست خودمان به اختلاف دامن بزنیم؟

در همین حال روزنامه جمهوری اسلامی در شماره دیروز خود، با اشاره به نامه جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه به رهبر انقلاب و مراجع تقلید، مبنی‌بر نگرانی از حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نوشت: جمعی از طلاب در این نامه خواستار ممانعت از این قبیل اقدامات شدند.

موضوع ورود زنان ایرانی به استادیوم‌ها برای تماشای برخی بازی‌های ورزشی مساله‌ای است که از سوی گروه‌های مختلف درباره آن اظهارنظر می‌شود. همچنین در ماه‌های اخیر لغو پیاپی کنسرت‌ها اعتراض اهالی موسیقی را در ایران برانگیخته است.