باشگاه خبرنگاران: اسکات واکر، فرماندار جمهوری‌خواه ایالت ویسکانسین آمریکا، مدعی شد این کشور نباید به مذاکره هسته‌ای با ایران ادامه دهد. به گزارش پولتیک‌اسپا، اسکات واکر در کنفرانس رهبری حزب جمهوری‌خواه فیلادلفیا مدعی شد: «ایران کشوری نیست که بتوان با آن مذاکره کرد. اگر برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 رسما اعلام نامزدی کنم، هرگز به مذاکره با ایران ادامه نخواهم داد.»

این سیاستمدار جمهوری‌خواه در ادامه ادعایش افزود: «ترجیح می‌دهم به جای مذاکره با دشمنان، با آنها وارد جنگ شوم! مردم آمریکا به رئیس‌جمهوری نیاز دارند که نه فقط وارد جنگ‌ با دشمنان شود بلکه در این مبارزات به پیروزی هم برسد.» در شرایطی که به پایان مهلت مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ نزدیک می‌شویم، برخی جمهوری‌خواهان در آمریکا تلاش می‌کنند در روند مذاکرات اختلال ایجاد کرده و مانع از به نتیجه رسیدن آن در موعد مقرر شوند.


توافق هسته‌ای از بزرگ‌ترین دستاوردهای اوباما خواهد بود

از سوی دیگر پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» وابسته به کنگره آمریکا توافق هسته‌ای ایران را در صورت نهایی شدن یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سیاست خارجی دولت باراک اوباما خواند.به گزارش خبرگزاری تسنیم این سایت نوشت: «اوباما به یک میراث دیگر نیز نزدیک است: توافق هسته‌ای با ایران که منجر به جلوگیری از دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای در ازای رفع تحریم‌های بین‌المللی می‌شود. مذاکرات که از دو سال پیش شروع شده، برای نهایی کردن توافق تا هفته آینده در وین، پایتخت اتریش ادامه خواهد داشت.» اوباما همچنان کار سخت ارائه توافق را به اعضای بدبین کنگره و اطمینان دادن به متحدان سنتی،‌ اسرائیل و کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس در پیش دارد. در صورتی که توافق نهایی‌شود، در کنار موضوع عادی‌سازی روابط با کوبا، از مهم‌ترین دستاوردهای سیاست خارجی دولت اوباما محسوب خواهد شد.