مهر: علی طیب‌نیا در مراسم رونمایی از بستر تبادل اطلاعات اقتصادی و مالی کشور گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات تحول عمیق و جدی در مدیریت کشورها و سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی ایجاد کرده است و حکمرانی مطلوب و شایسته بدون این فناوری امکان‌پذیر نیست.


وی با اشاره به اینکه ایجاد یک بستر تبادل اطلاعات اقتصادی و مالی کشور در بهبود محیط کسب‌وکار نیز تاثیرگذار است، تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از اولویت‌های اصلی دولت یازدهم، بهبود محیط کسب‌وکار است، ایجاد چنین سامانه‌ای نیز بسیار الزامی است. بهره‌گیری از اطلاعات، امکان می‌دهد تصمیم‌سازی‌ها مبتنی بر اطلاعات صحیح و بهنگام باشد. طیب‌نیا با تاکید بر اینکه امروزه امکان اینکه با روش‌های سنتی با مفاسد مبارزه کرد وجود ندارد، افزود: با روش‌های‌ نوین، سیستمی و فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌توان با فساد مقابله کرد و سطح سلامت اداری و مالی را بهبود بخشید. در سازمان‌هایی که سیستم الکترونیک مستقر شده، اثر آن را به راحتی‌ می‌توان مشاهده کرد.


وزیر اقتصاد گفت: سامانه صدور ضمانت‌های بانکی در سیستم بانکی مستقر شده است و این امکان را می‌دهد که اگر در بانکی ضمانت‌نامه جعلی صادر شود، به سرعت کشف شود ولی این به معنای صفر شدن تخلفات نیست، البته میزان قابل‌توجهی از تخلف را کاهش می‌دهد.به گفته وی، استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات در دستور کار و اولویت اصلی ما است. طرح جامع مالیاتی از جمله این طرح‌ها است که امیدواریم هر چه زودتر عملیاتی شود. در عین حال، در بحث خزانه‌داری الکترونیک نیز امکان اتصال خزانه به بانک مرکزی، سیستم بانکی و ذی‌نفعان را فراهم می‌کند.